Ga naar inhoud

blauw scherm na updaten grafische kaart


Kurtt

Aanbevolen berichten

Je moet toch wel het vermoeden hebben gehad dat er meer aan de hand was dan dat ene probleem met die videodriver, zo niet zou je niet naar fabrieksinstelling zijn teruggekeerd. Men weet immers vooraf dat ook de videodriver terug gaat in de tijd en dat die zal moeten bijgewerkt worden. Dus net datgene waar je eerder mee in de problemen dacht te zitten.

Of zie ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers vindt je op de website van de moederbordfabrikant.

Geef ons eventueel het type/model nummer en merk van je moederbord, dan zoeken we het voor u op.

 

 Kan je updates downloaden die nu geinstalleerd staan?

 

Ik begrijp net wat je hiermee bedoelt. Waarvoor zou je updates die al geïnstalleerd zijn nog willen downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al teruggezet naar fabrieksinstellingen met recovery partitie, en gisteren updates gedownload en geinstalleerd.

Als ik nu een propere windows 7 erop zet zijn al die updates weg en moet ik opnieuw uren en uren wachten voor downloaden.

Ik heb trouwens alleen de recovery cd.

Als ik nu eens test met de huidige (dus teruggezet naar fabrieksinstellingen) en nu probeer om te updaten van de driver, als dat lukt, is het misschien in orde?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent teruggekeerd naar de fabrieksinstellingen en gaat dus weer met een 100% schone lei van start ... op dit moment heb je dan ook alle noodazkelijke drivers aan boord.

 

Je geeft zelf aan dat de PC nu lekker loopt, dan hoef je ook geen drivers te updaten ... if it ain't broke, don't fix it !

 

Na het installeren van alle Windows updates maak je image nummer 1 ... dan verwijder je alle trials, installeer je alle gebruikte software en importeer je het persoonlijk materiaal ... nadien maak je image nummer 2 en je zit safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fabrieksinstelling waar je naar teruggekeerd bent staat gelijk aan een nieuwe (propere) installatie van Windows 7 met dit verschil dat bij een fabrieksinstallatie naast die nieuwe Windows 7 installatie ook de drivers en de destijds meegeleverde software geïnstalleerd zijn. Dat is niet het geval indien je Windows  vanaf een installatie DVD installeert. In dat geval moet je vaak zelf nog op zoek naar sommige drivers.

 

Uiteraard moet je alles updaten. Niet alleen je Windows, maar ook de drivers en meestal ook de meegeleverde software.

 

Ik begrijp absoluut niet waarom  je nu nog eens een nieuwe installatie van Windows 7 wil uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef dan ben ik gerustgesteld.

 

Natuurlijk is na terugzetten fabrieksinstellingen (via recovery partitie) ook de "beginsituatie" van de drivers geinstalleerd (van 2010). Dus ATI Catalyst Control Center 2010.0527.1242.20909

En ik dacht als ik ATI Catalyst terug gaan updaten (wat ik NIET ga doen), ik eventueel ook een blauw scherm zou krijgen. Want de pc staat nu terug in de beginsitatie waar na 5 jaar dus een blauw scherm van kwam na updaten grafische kaart. Dan maar een grafische driver die 5 jaar oud is. Er zijn trouwens weinig mensen die hun grafische drivers updaten (ik bedoel dan mensen die weining van pc's kennen).

 

Maar zoals Asus zegt, ik kom aan niks meer aan, behalve natuurlijk de noodzakelijke updates die vreselijk lang duren (geen ssd maar toch zeer snelle internetverbinding). Een standaardfunctie in Windows 10 zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je geinstalleerde updates kunt "meenemen" naar een schoon systeem en dus niet de pc een halve dag door windows moet laten onderzoeken welke updates hij moet installeren. Verschrikkelijk.

 

Is DriverBooster te vertrouwen? Die analyseert de drivers op een systeem en download de drivers of geeft de locatie.

Wat hebben jullie nodig zodat ik de drivers kan updaten? (moederbord, enz... nog iets?)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

DriverBooster... Waarom?

Windows biedt automatisch alle noodzakelijke updates aan. Dat doet de grote meerderheid van de software ook.

Op de website van je moederbord staan de meest recente en dus veilige drivers voor je pc.

 

Ik raad je programma's als DriverBooster ten stelligste af. Download de drivers zelf bij de bron !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de PC lekker loopt en er geen problemen zijn hoef je geen enkele driver te updaten ... basic vergelijking, maar 99% van de auto's rijdt na 10 jaar ook nog altijd met dezelfde "drivers" in zijn stuurdozen rond ... ook daar wordt enkel het periodiek onderhoud uitgevoerd zolang alles goed loopt.

 

Het is belangrijk dat je die images maakt, zo is die pijn van die updates installeren maar éénmalig en kan je - in geval van nood - steeds weer terugvallen op die reeds geüpdate Windows.

 

De duurtijd van het installeren van de updates hangt samen met de gebruikte hardware ... wanneer Windows bijvoorbeeld op een SSD staat is dit slechts een kwestie van een paar uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.