Ga naar inhoud

windows 7 opnieuw installeren


purple70

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn laptop een nieuwe harddisk moeten steken. De vorige was stuk.

Nu wil ik opnieuw windows 7 home premium installeren. Echter, ik heb geen DVD. Onderaan mijn laptop staat wel een licentie nr. dat ik vermoedelijk terug kan gebruiken. Ik heb al gelezen dat men een iso bestand kan downloaden en op DVD branden.

Hoe gaat dat in zijn werk? Dat moet dan al via een andere laptop gebeuren, met windows 8. Bestaat daar geen gevaar in dat ik deze laptop ga ontregelen. Ik heb het al eens geprobeerd, maar op een moment komt een pop-up met de melding (zie bestand bijgevoegd).

Graag info wat hiermee moet doen.

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

post-29647-0-68887200-1435511369_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je wil Win 7 opnieuw installeren?  Dan hoef je geen andere laptop of PC ,

 

en hier (< klik !) heeft MS alles netjes op een rijtje gezet voor gevallen zoals het jouwe.

 

Je moet dus een cleane image van MS downloaden, die (iso) op een dvd branden en ermee gaan opstarten.

Wat andere en uitgebreidere (Engelstalige) uitleg vind je hier

 

Je kan natuurlijk ook de dvd van iemand anders gebruiken (als je er in je kenissenkring zo een kan vinden) als je natuurlijk maar je eigen key gaat gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bedoelt : om die linken te zien en om dan die iso te downloaden en op een dvd te branden: ja natuurlijk.

 

Maar vanaf dat ogenblik heb je alles om op je eigen laptop verder te gaan werken (print vb de teksten van die sites uit)

 

en dus moet je idd niet meer bij dat plaatje in je eerste post aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al via MS gedaan. Maar zodra ik wil verdergaan om op DVD te branden vraagt hij altijd de pop-up zoals in mijn eerste post bijgevoegd. Ik moet remove of repair aanklikken.

Maar aangezien dat nog op mijn goede laptop moet gebeuren durf ik dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je al 'via MS gedaan'? de Iso downloaden?

 

enne: 'k denk toch dat je iets fout doet, want dat venster gaat over je Windowsinstallatie die je gaat herstellen of verwijderen - en dààr ga je (voorlopig toch, tot ik enig idee heb waar je op dàt ogenblik mee bezig bent) beter NIET op in.

 

Vragen:

 

- heb je die iso al op een dvd staan?

 

- op welke computer krijg je die melding? Op de jouwe toch niet? (want daar zit toch een nieuwe, nog ongebruikte, kale schijf in dacht ik?  ("Ik heb in mijn laptop een nieuwe harddisk moeten steken. De vorige was stuk." )

 

- en wat was je op dat ogenblik aan het doen op die computer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon de iso tool van MS willen downloaden.
 
 Geklikt op de tool zoals in bijlage aangeduid.

 

 Iso bestand staat nog niet op DVD.

 

 Ik kreeg deze melding op de laptop waarop ik dit bestand wou downloaden op DVD branden. Op mijn goede laptop. 

post-29647-0-12423000-1435586912_thumb.p

aangepast door purple70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het venster dat je in bericht 1 laat zien betekent dat je de Windows 7USB/DVD Tool opnieuw probeert te installeren op je computer, maar die is al geïnstalleerd.

Die tool dient ook niet om het ISO bestand te downloaden maar om het gedownload bestand op een DVD of USB stick te branden.

 

Ik ga er van uit dat je de Windows 7 ISO reeds gedownload had?

Indien nog niet uitgevoerd.... dan voer je de product key in bij punt 2 (enter product key) geef dan de gewenste taal in bij punt 3. Klik op Next.

Volg verder de aanwijzingen om de download uit te voeren. Als de download voltooid is open je de reeds geïnstalleerde Windows 7USB/DVD tool.

 

post-9560-0-34418800-1435589914.png

 

Enkele venster die je gaat tegen komen om Windows 7 op schijf of stick te branden...

 

Selecteer het gedownload ISO bestand dat je dient te branden via die tool. Klik op Next.

post-9560-0-22653400-1435589935_thumb.pn

 

Kies het medium waarop de ISO gebrand moet worden ( dvd of stick) en volg verder de aanwijzingen.

post-9560-0-77984700-1435589955_thumb.pn

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, ik had nog iso bestand gedownload.

Ik dacht dat het dit was op de website van microsoft.

Waar en hoe kan ik dan dat iso bestand downloaden. dit moet dan toch ook op een schijf gebrand worden.

Want op mijn laptop waarop ik terug windows 7 wil installeren kan ik helemaal niets doen.

aangepast door purple70
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uit je antwoord niet opmaken of het Windows ISO bestand van enkele GB's groot gedownload is door op die site bij punt 2 je licentiecode van op je laptop in te geven, dan bij punt 3 de taal te selecteren en dan op Next te klikken?

 

Dus eerst wil ik graag weten of dat uitgevoerd/ gelukt is????

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.