Ga naar inhoud

Ram-geheugen uitbreiden notebook HP mini 200


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik had een hele tijd geleden een topic geopend betreffende de notebook van mijn partner die heel traag werkte : http://www.pc-helpforum.be/topic/49530-notebook-start-traag-op-en-werkt-traag/

 

Uiteindelijk bleek het vooral het ram-geheugen te zijn die daar de oorzaak van was.

Nu zag ik op een filpje op youtube dat het ram-geheugen nog redelijk eenvoudig up te graden is op deze toestellen : https://www.youtube.com/watch?v=uyUfs788cJk

 

Ben geen technicus op dat vlak maar zou me er toch willen proberen aan wagen.

Mijn vraag is : - naar welk (precies type) ram-geheugen moet ik op zoek gaan?

- Zullen er gegevens/instellingen verloren gaan door dit te doen?

- Hoeveel kost zo'n kaartje ongeveer en tot hoeveel gb ramgeheugen breid ik best uit?

 

Alvast bedankt voor de tips! Het zou echt héél welkom zijn als dit zou werken want verder is ze best wel tevreden over haar notebook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de huidige aanwezige geheugenmodule van 1GB (laten) vervangen door eentje van 2GB DDR3, wat meteen ook de maximale RAM-upgrade voor deze netbookjes is ... zie ook: HP Mini 200-4200sb pc productspecificaties.

 

Als je hier totaal geen ervaring mee hebt, dan is het aangewezen dat je dit laat uitvoeren door een locale PC-hersteller.

 

Kostprijs schommelt rond de €20 - 25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt best mee van prijs, lijkt me vast het proberen waard ;)

Merk ofzo doet er dus niet toe, enkel 2gb en DDR3 is belangrijk.

 

Ik heb er geen ervaring mee, echter zijn er hier in de buurt weinig pc-winkels.

Misschien toch eerst vragen, het kan dat ze dat daar wel doen.

 

Heel erg bedankt Asus :adore::)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. ;)

 

Met geheugen met een kloksnelheid vanaf 1333MHz zit je goed ... om beschadigingen te vermijden laat je het best uitvoeren, voor iemand die dat reeds uitgevoerd heeft is dat a-piece-of-cake en zo ben je ook meteen zeker dat alles correct en zonder beschadigingen verloopt.

 

In zeldzame gevallen is het RAM geheugen ingebed in het moederbord en is er geen upgrade mogelijk ... dit komt o.a. bij bepaalde Asus-modellen voor, bij deze HP verwacht ik (rekening houdende met de info die ik kan terugvinden op het internet) hiermee geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.