Ga naar inhoud

blue screen pc


rafke-pc

Aanbevolen berichten

Zoals je zelf kunt zien heb je in de afbeelding die je gemaakt hebt van het tabblad Health 2 gekleurde waarde, misschien als je scrolt zijn er nog meer.

 

(05) Reallocated sector count

 

Een reallocated sector is een sector op je harde schijf die als slecht zijnde is gemarkeerd, en de data die in die sector aanwezig was is verplaatst naar een sector op een plaats op je harde schijf die daar voor gereserveerd is.

Bij je Maxstor schijf zijn dat al 180 sectoren die verplaatst zijn.

 

(0A) Spin retry count

Dit lijkt me alsnog geen probleem te geven alhoewel HDTune dit wel meld.

 

Dan staan er nog de volgende.

 

(C5) Current pending sector

Dat zijn nog slechte sectoren die in de wacht staan om verplaatst te worden.

448 Is heel erg veel.

 

(C6) Uncorrectable Sector Count

Het totale aantal niet-corrigeerbare fouten bij het lezen of schrijven van een sector op de HD.

Ook deze waarde staat op 448

 

Dus deze harde schijf zou voor heel wat problemen kunnen zorgen.

Zet je pc eens uit, haal de stekker uit het stopcontact en druk meermaals op je startknop om je systeem volledig stroomloos te maken.

Open je pc kast en haal dan de stroomstekker eens van deze Maxstor schijf zodat ze niet meer opstart.

 

Voor je beeldscherm probleem.

 

Heb je deze instelling al eens proberen te wijzigen via de geavanceerde energie-instellingen?

en hoe kan ik zien da dat de stroomsteker is van die schijf ???

wijijgen van beelscheerm via geavanceerde energie -insteling ja hoe je kunt zien op de screen print via die weg 

maar als je wet welke weg hoe da moet instellen mag je mij sturen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aansluitingen op je harde schijf zien er als volgt uit.

 

post-10125-0-60530600-1436095568_thumb.p

 

De linkse connector is de stroomaansluiting, de rechtse is de data kabel. Haal de connector van de stroomaansluiting los.

Mocht deze om wat voor reden dan ook te vast zitten dan haal je de data kabel los.

De problemen met deze harde schijf zijn gewoon slijtage, deze Maxstor schijf is al een oudje hoor.

En een defecte harde schijf kan helaas voor problemen zorgen.

 

Voor je beeldscherm instelingen.

 

post-10125-0-40371500-1436096076_thumb.p

Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

 

post-10125-0-56917700-1436096121.png

Navigeer naar Beeldscherm uitschakelen na en wijzig de instelling.

Klik vervolgens op Toepassen & OK

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze morgen start ik mijn pc op dus het probleem van dat zwart scherm blijft van de beeldinsteling was goed ok maar mijn muis haar insteling was weer ander heel traag en ik had die op snel gisteravond gezet en de insteling van de muis die gaat al tijd terug op de standaard insteling terug.

 

voor mijn schijf ja dat is mijn tweede schijf ja dat staat niet zo veel op dus ik ga mijn pc morgen binnen doen en mijn pc laten kuisen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.