Ga naar inhoud

Ingevoerde gegevens in "As opmaken" wijzigen vanzelf


Leono

Aanbevolen berichten

Hoe vaak ik het bestand ook opsla met welke waarde dan ook, hij opent altijd precies zoals ik hem opgeslagen

 

Daar gaat het toch helemaal niet om?

 

Het gaat er om dat de waarde die ik had opgeslagen (maximum 19,49) is gewijzigd in 19,48999999999997 en dat dit elke keer weer gebeurt als ik de waarde terug zet naar 19,49. En dat de grafiek daardoor geen maximumwaarde vertoont op de verticale as.

 

Uw Excel staat misschien anders geconfigureerd dan die van mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier zeg ik weer: het gaat er niet om hoe het bestand functioneert bij anderen, maar hoe het functioneert bij mij. Niet iedereen heeft dezelfde werking/instellingen/versie van Excel, neem ik aan. Ik heb het bestand uitsluitend geüpload om het probleem zichtbaar te maken.

 

Het gaat dus niet om het bestand, maar om het programma met de naam 'Excel'. Bovendien: de waarde die er bij mij staat als maximum is 19,48999999999997, en niet 19,49.

 

Is dat bij u ook zo, of liever gezegd (denk ik): was dat bij u ook zo?

 

'Opslaan als binaire werkmap' zal ik eens uitzoeken.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het bestand dat je hebt geüpload stond er inderdaad 19,489999 enz.

Deze heb ik aangepast  naar 19,49 want dat was toch een deel van je vraag.

 

als maximale waarde geef ik op 19,49

Hoe het komt dat deze waarde zich aanpast op uw computer weten we momenteel niet.

Door het bestandje op enkele andere computers te proberen weten we dat er iets mis loopt bij u. Als het probleem zich ook zou voorgedaan hadden op andere computers dan konden we er van uitgaan dat er ergens een bug in Excel zit.

 

Indien het opslaan als binaire map ook niet helpt, kun je even overwegen om Excel opnieuw te installeren op de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.