Ga naar inhoud

Medion Notebook, Linux Mint


Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb het hiernavolgende probleem :

Heb een notebook Medion (geen CD/DVD drive aan boord) met Windows 7 starter, en ... heb de harde schijf geformatteerd met Active@ KillDisk.
Daarna er Linux Mint Zorin erop geinstalleerd en ...gelukt.

Maar nu ik wil graag terugkeren naar Windows 7 starter. Heb dus terug met Active@ KillDisk de harde schijf geherfomatteerd.
Installatie Windows 7 starter op een USB stick.
Maar nu krijg ik het volgende :

error : unkwown filesystem.
entering rescue mode ...
grub rescue

Wil er iemand mij helpen, om er terug Windows 7 starter te plaatsen

Woorvoor dank.

 


Velibor.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Velibor,

 

Als je een computer met Windows er op formatteert is Windows er af en kun je die niet terug zetten of terug keren zo als je zegt.

Dat is één zaak.

 

Twee, als je een computer met Linux er op ook formatteert staat er niks meer op de harde schijf.

 

Ik hoop dan ook dat je de harde schijf als NTFS en primair hebt geformatteerd (anders krijg je inderdaad unknown file system).

Ik snap dan niet waarom je een boot repair wil gaan uitvoeren als er geen boot partitie meer is op de harde schijf.

 

Dus raad ik u aan de harde schijf te formatteren als primaire schijf en NTFS bestandssysteem.

Vervolgens kan je de installatie uitvoeren van Windows.
 

aangepast door Hensyr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb gedaan wat u mij heeft aangeraden.

 

Harde schijf als NTFS met Gparted..

 

Nu moet ik nog Windows 7 starter op voornoemde harde schijf zetten.

Heb wel een Medion Recovery Disk...maar het toestel betreft een Medion Akoya Notebook

zonder een CD/DVD drive.

Is het mogelijk om deze Recovery Disk te converteren naar een USB stick voor de installatie

van Win 7 starter ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Velibor,

 

Medion levert de bijgevoegde Recovery cd om Windows te herstellen via de Recovery partitie op uw notebook.

Ik weet niet of er op een Recovery cd van Medion een complete Windows installatie aanwezig is.

 

Mocht dit wel het geval zijn dan zal u die eerst met een andere computer moeten omzetten naar een .ISO bestand.

Dus op een computer met dvd-rom de Recovery cd plaatsen en daarvan een .ISO bestand maken met bijvoorbeeld ImgBurn en opslaan op de computer bijvoorbeeld op het bureaublad.

Daarna een opstartbare USB stick maken met dit .ISO bestand.

 

Als de complete Windows installatie op die Recovery cd staat zou dit wel eens kunnen lukken.

Maar ik zeg het nog eens: ik weet niet of er op een Medion Recovery cd een complete Windows staat, u kan het proberen.

 

Normaal is het zo dat een Windows Starter editie vooraf is geïnstalleerd op notebooks en niet opnieuw kan geïnstalleerd worden, het zou mij sterk verwonderen mocht er op die Recovery cd van Medion een Starter editie aanwezig zou zijn. Fabrikanten laten dit gewoon niet toe om illegale Windows installaties tegen te gaan. 
En een Windows Starter editie kan ook niet gedownload worden zonder in de illegale te komen.

 

U had dit eigenlijk vooraf moeten weten voordat u besliste Windows er af te gooien en er Linux op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.