Ga naar inhoud

Mijn laptop Acer Aspire One D270 werkt sinds enkele weken zeer traag.


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn laptop Acer Aspire One D270 werkt sinds enkele weken zeer traag.

Inmiddels heb ik al een "restore" uitgevoerd maar door deze actie werd mijn laptop er niet sneller op.

 

Kan iemand mij (een leek op het gebied van PC's) adviseren hoe ik mijn laptop weer snel kan laten werken?

 

Bij voorbaat dank!

 

Henk van Amelsfoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi HenkvanAmelsfoort,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk en word je sneller geholpen.

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...
 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.

(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

     
    emptyfolderscheck;
    firefoxlook; 
    Chromelook; 
    CHRdefaults;
    autoclean; 
    iedefaults;  
    
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het programma "Zoek.exe" draait al van af 9:00 uur

De laptop is inmiddels door het programma een keer opnieuw opgestart.

Echter sinds de regel: "C:\User\Default User\App Data\Roaming DB Check 9:34:59,26" zit er ogenschijnlijk geen vooruitgang in.

Dus staat hij nu al zo'n vier en een half uur te draaien.

Is dit volgens verwachting of kan ik de procedure beter opnieuw starten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk van Amelsfoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Juisterr,

 

Mijn laptop werkt inderdaad weer snel.

Ik had alleen verwacht dat ik na analyse (door een specialist) van het log bestandje nog een afrondende stap zou moeten zetten. (ik heb toch gemeld dat ik een leek ben :-)

Ik ben tevreden met hoe de laptop nu werkt.

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning!!!!!!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Henk van Amelsfoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.