Ga naar inhoud

Laptop start moeizaam.


Aanbevolen berichten

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 23 minuten nodig gehad om op te starten.

 

Laptop is erg langzaam, bijna niet meer mee te werken.

 

Laptop loopt ook vaak vast.

 

Bij het opstarten, na een tijdje komt een soort regenboogscherm, daar kan ik zien dat de adapter aangesloten is en dat er internetverbinding is.

 

Zou het kunnen dat het laptop ergens aan een botnetwerk gekoppeld is.

 

Trojans, virussen en malware willen dat computers op het net kunnen verbinden zodat ze hun werk kunnen doen, lijkt mij.

 

Is dit op deze laptop niet van toepassing!, als het probleem met malware bestrijding niet te vinden is dan kunnen we overwegen om te gaan denken aan de hardware.

 

Ik overweeg ook om Windows 10 te installeren, denk dat het sneller en stabieler is dan Windows 8.1, maar het zit wel in de kinderschoenen, daarom wil ik het eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen.

 

En nu het log:

log 30-8-2015.txt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Windows 10 zou ik nog even wachten. Zoals je zelf reeds aanhaalt, staat deze nog in de kinderschoenen en zijn er nog heel wat problemen mee.

 

 

Ga naar je Configuratiescherm en verwijder daar Windows Defender. Herstart daarna je computer.

 

Voer daarna het volgende uit:

 

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
 

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht. (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op configuratie scherm zie ik Windows defender  staan maar kan ik niet verwijderen, zie screen plaatje:

post-17747-0-43392800-1440942720_thumb.j

 

Op programma's en onderdelen op het configuratiescherm komt Windows Defender niet voor, net zo min als op revo unistall, waarschijnlijk heb ik het wel een keer verwijdert in het verleden.

 

Er is wel een rest overgebleven in programfiles.

 

Ook kreeg ik opeens deze melding:

post-17747-0-29050300-1440942968.jpg

 

Ik denk toch dat hij al verwijdert is maar dat een rest bij programfiles is overgebleven.

 

Ik heb emisof emergency gedownload op bureaublad.

 

Zal ik het toch laten lopen, met Windows Defender denk ik dat we daarmee niets mee kunnen behalve de regels bij program files te verwijderen.

 

Ik durf lhet aptop niet meer opnieuw op te starten, de laatse keer  duurde het starten  ongeveer 40 min voordat het opgestart was vandaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb optie diep niet gevonden bij instellingen, zie printscreen:

post-17747-0-15893900-1441093609_thumb.j

 

Scanner heeft ook niets gevonden zo te zien:

post-17747-0-86285400-1441093747_thumb.j

 

Rapport:

Emisoft rapportscan_150831-122235.txt

 

Kan het ook niet aan Windows zelf liggen! dat er iets ontbreekt en of de hardware van de laptop niet oké is.

 

Het lijkt of hij steeds trager wordt,

 

Durft hem niet meer uit te zetten.

 

Harde schijf is 500 GB, een paar dagen geleden probeerde ik met HD Tune de schijf te controleren hij had ongeveer 274 minuten gelopen en pas 14 GB gecontroleerd, kan je nagaan hoelang het zou kunnen gaan duren, heb het toen gestopt om verder met de programma's van deze forum om verder te gaan.

 

Oké Jion, lang verhaal, wat zouden we nu het beste kunnen doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ga eerst zo veel mogelijk bestanden kopieren, nu het nog kan.

 

Voor het geval dat het nodig is, weet je een programma dat de bestanden uit de schijf kan verwijderen (blijvend) zonder dat er iets achterblijft op de laptop, dus werkelijk uit je harde schijf wist zonder dat er resten in blijven, Windows moet wel blijven werken, moet laptop vermoedelijk naar de winkel brengen.

 

Zelfs als je de prullenbak leegt dan blijven de bestanden op je pc-laptop staan.

 

Waarom ik dat wil, er is nog garantie op laptop, dus ik kan laptop mogelijk terug brengen.

 

Er staan familiefoto's van de kinderen en bedrijfsinformatie.

 

Vinden het niet prettig dat de kleinkinderen en andere informatie door iemand uit de harde schijf geplukt kan worden, vandaar.

 

Ik ga daarna ook met HDtune aan de slag, kan wel best een tijdje duren voordat alles voor elkaar is, tegen die tijd meld ik me dan weer, groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een back-up hebben van al je persoonlijke bestanden is inderdaad een must! :)

 

Het eenvoudigste wat je kan doen is, na het verwijderen van je persoonlijke data de vrije schijfruimte wissen.

Dit kan je heel eenvoudig doen met Ccleaner. Open hiervoor het programma, ga naar Gereedschap -- Gegevenswisser.

Kies voor Alleen vrije schijfruimte wissen en bij Beveiliging kan je naar eigen keuze verschillende keren laten overschrijven.

 

Daarna nog even je herstelpunten verwijderen en je zit wel safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.