Ga naar inhoud

openen met koppelen aan bestand


boenke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zoals hier duidelijk op dit forum vermeld word,heb 'k een clean install gedaan van W10.Dat is super en hij loopt als een trein(snelle opstart en heel vlot verloop).Ben zeer tevreden dat 'k jullie instructies heb opgevolgd.

 

Klein probleempje : in W10 : op mijn externe schijf heb bestanden staan opgemaakt in Open Office writer.Deze probeer 'k te openen doch door W10 word dit telkens gedaan door kladblok(dus onleesbaar). Open Office is geïnstalleerd .Hoe is dit op te lossen?? :xd:

 

Bij voorbaat bedankt.

 

Vriendelijke groeten.

Boenke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boenke:

 

in verkenner rèchts klikken op zo'n bestand > kiezen voor Openen met > kiezen voor 'een andere app' > (aanklikken: altijd gebruiken met deze app) > onderaan klikken op 'meer apps' > en daar naar het goede programma gaan

Eventueel - als je prog nog niet in de lijst staat - onderaan klikken op Een Andere App zoeken op deze pc.

 

en zo zou het moeten lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer,

Bedankt voor je snelle reactie.Heb jouw instructies nauwgezet gevolgd,doch bij de laatste stap,het rechtsklikken op het bestand en dan openen met O.O writer krijg ik een scherm :  "Filter selecteren".Daar heb 'k me suf gezocht en geprobeerd doch telkens een foutmelding of het document word geopend en krijg je van die rare tekens te zien :blush:Het zal wel aan mij liggen daarom deze vragen.

 

Vriendelijke groet.

Boenke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Krijg je het ook als je gelijk welk O.O.Writer-bestand op die manier aan de extensie wil koppelen? (welke is de extensie trouwens?)

 

 

> Krijg je die vraag ook als je andersom tewerk gaat : eerst die writer openen en dan via zijn verkenner dat bestand proberen te openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De extensie betreft Kladblok.Door een verkeerde handeling deze aangeklikt en daarna geprobeerd met OO doch het euvel was geschied. :xd:

Heb jouw beide voorstellen proberen uit te voeren doch ofwel een foutmelding,of een leeg blad,ofwel allemaal rare tekens als tekst :blush: .

Het betreffen vier bladen,opgesteld in OO writer nog in W7,​ met adressen.Er is geen man overboord als het niet moest lukken,dan maak 'k nieuwe adressenlijsten.

 

Vriendelijke groet.

 

Boenke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De extensie betreft Kladblok"

   > ik veronderstel dus dat het om een txt-bestand gaat

 

   > ik veronderstel dan ook dat je via 'openen met' dat bestand aan Kladblok (in die lijst) probeerde te koppelen en dat het mislukte?

 

Je antwoordde niet rechtstreeks op: heeft hij het ook als je àndere txt-bestanden wil openen?

 

ook niet op: als je die writer opent en daarin via openen naar het bestand gaat?  (vb: notepad.exe in gang zetten en dan daaaruit het bestand proberen te openen: lukt dat - zo nee: welke melding?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1ste vraag :  Er staat vermeld WPS als bestand.

 

2de vraag  : inderdaad zo is het, mislukt na openen met.

 

3de vraag : andere bestanden txt,werkdocument  enz. opent gewoon met OO.

 

4de vraag : als 'k writer open en via deze probeer hetzelfde probleem,foutmelding,leeg blad.

 

Sorry als het eerst verwarrend overkwam maar mijn kennis van pc is ook maar basis en bijleren wil 'k nog altijd.

 

 Vriendelijke groet.

 

Boenke

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, maar dan zit het hem dus in het bestand-zelf dat corrupt geraakt is.

 

wps is wel een extensie van het programma Works - heb jij Works op je systeem staan of gehad misschien?

 

en als je de extensie wijzigt in txt: opent het zich dan niet (eventueel met fouten) ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,

 

Met W7 had 'k inderdaad Works erop staan en mogelijk daar deze bladen in opgesteld.

Openen deed 'k vroeger dan met OO en dat werkte.

Het veranderen in txt.heb 'k geprobeerd maar lukt niet,misschien doe 'k iets verkeerd of zie 'k iets over het hoofd?

Indien de betrokken bestanden corrupt zijn zoals jij zegt en het word te moeilijk dan delete 'k ze gewoon en maak nieuwe adreslijsten.

Wat denk jij er zelf van ,jij bent een van meesterbreinen van het forum dus 'k volg jou blindelings. :top:

 

Vriendelijke groeten.

 

Boenke.

aangepast door boenke
Link naar reactie
Delen op andere sites

mm..  blindelings iemand volgen is ook niet het verstandigst dat je kan doen... zelfs in dit geval niet :xd:

 

Als je àndere worksbestanden gewoon open gaan en dat ene niet, dan is dit wellicht beschadigd.

Worksbestanden zijn ook nog (al dan niet beperkt) te openen met vb notepad of word, maar als ze nièt openen zijn ze wellicht toch corrupt.

 

Je kan nog eens proberen met het bestand in word te openen, maar 'k geef je niet veel kans...

 

en anders idd opnieuw beginnen...  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.