Ga naar inhoud

Menu Start werkt niet meer


mercury2001

Aanbevolen berichten

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn trukendoos voor je Menu Start-probleem is helaas leeg: Windows Repair all in one kon het probleem niet oplossen en ook het toevoegen van de registerbestanden aan jouw register klaarde de klus niet. ... :mellow:

 

Voor mij is er op jouw PC een nog groter probleem dan het Menu Start aanwezig en dat is het niet functioneren van het systeemherstel, zelfs niet in de veilige modus ... mocht dit gewerkt hebben dan zat de mogelijkheid erin dat we daarmee de scheve situatie konden rechtzetten.

 

Geen gezonde situatie dus en de hoogste tijd om daar verandering in te brengen ... één foute update van Microsoft volstaat om jouw brakke Windows te kelderen.

 

Vier mogelijkheden:

 

- als je in het bezit van een image (schijfkopie) van je Windows in goede staat van gezondheid, dan is nu het moment aangebroken om gebruik te maken van die ultieme noodrem.

 

- een herstelinstallatie van je Windows, een zogenaamde In Place Upgrade. De volledige procedure wordt hier beschreven ... persoonlijk vind ik dit eerder een lapmiddel en ben ik voorstander van een van de volgende twee mogelijkheden.

 

- een volledige herinstallatie van je Windows 7, van toepassing indien je met een samengestelde PC werkt.

 

- terugkeren naar de fabrieksinstellingen, van toepassing indien je met een merk PC / laptop werkt ... de te volgen procedure wordt normaliter beschreven in de handleiding.

 

Je dient vooraf te zorgen voor een kopie (op een externe geheugendrager) van al het persoonlijk materiaal dat je wil behouden: foto's, documenten, contactpersonen, bladwijzers, etc, ... dergelijke back-ups zou je eigenlijk sowieso al moeten hebben en wel liefst op minimum twee verschillende geheugendragers.

 

Maak eveneens een lijstje / schermafbeeldingen van alle geïnstalleerde software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, had dat wel weer (een beetje) verwacht, het is niet de eerste maal... toch werk ik met de officiele versie, windows7 pro, Norton als virusscanner;

 ja, het probleem is dat systeemherstel nog nooit heeft gewerkt, of toch wel, heel kort na de herinstallatie van Windows, todat er programma's/updates bijkomen, dan stopt het en is niet meer werkende te krijgen.

Ik zal het nu zo laten, totdat het te erg wordt en een format C en herinstallatie noodzakelijk zijn.

 

Enorm bedankt voor de tijd die je er aan hebt besteed,

 

mvg,

 

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor !

 

Vergeet zeker niet die preventieve back-ups te maken op regelmatige basis ... door dat falend systeemherstel bevind je je op glad ijs, zorg er dan ook voor dat je niet uitglijdt. ;)

 

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.