Ga naar inhoud

Ruis/Horizontale strepen op scherm laptop


Samm_93

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik heb me 4 dagen een PC aangeschaft van het merk MSI.
Het gaat om volgend model : MSI Leopard GP70 2PE-258BE

Nu denk ik dat er problemen zijn met de GPU van deze PC, maar ik ben niet zeker en heb het probleem zelf nog nooit gezien, daarmee dat ik het hier eens vraag.
Het probleem kwam voor het eerst voor wanneer ik bestanden van mijn externe schijf aan het overzetten was naar de harde schijf van de laptop zelf.
Het ging hier om een bestand van 60 GB. En dit was 1 uur nadat ik de PC uit de de doos had genomen zeg maar. 
ik kreeg een soort van ruis/horizontale strepen op men scherm voor enkele seconden.
Ik hebd an een update van de driver van de GPU gedaan, misschien dat het daar aan lag.

Dan heb ik het probleem niet meer gehad voor 2 dagen, en nu ben ik Windows 10 aan het installeren, en treed het probleem weer op, maar het blijft nu duren.

Ik denk dus dat de GPU defect is en dat als de laptop een zware taak moet uitvoeren, mijn GPU het deels laat afweten.
De laptop is nog maar 5 dagen oud, en had dus ook graag jullie mening hierover.

Hem terugsturen in garantie doe ik sowieso wel denk ik. 

 

Hier een filmpje dat ik heb opgenomen tijdens de update naar Windows10.

 

https://youtu.be/VR8eYWT6Gc4

Alvast bedankt 
Sam

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Samm_93,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Kan een aantal richtingen uit: problemen met de driver (indien problemen begonnen na het installeren van de nieuwste driver) of - zoals je reeds aanhaalde - een hardwarematig defect dat zich manifesteert onder belasting.

 

Gezien het feit dat het over een nieuwe PC gaat is het aangewezen dat je zo snel mogelijk contact opneemt met de verkoper / leverancier voor een grondig nazicht / herstelling onder garantie ... maak zeker eerst een back-up al je persoonlijk materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Asus,

Bedankt voor de snelle reactie :) 
Heb al een backupje gemaakt van alles (gelukkig was dit niet zoveel werk aangezien de laptop nog maar 5 dagen oud is) en ik ga morgen eens naar de klantendienst bellen van de levernacier. 

En zoals je zegt, en ik ook dacht, kan het misschien ook een probleem zijn met de driver. 
Ik zal eens problemen de nieuwste driver te verwijderen, en te herinstalleren, misschien was er een probleem opgetreden bij het installeren van deze. 

Bedankt voor je hulp :) 

Sam 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.