Ga naar inhoud

op zoek naar een (reis)laptop


marvo

Aanbevolen berichten

1 Waarvoor heb je een laptop nodig? - 

Ik moet de laptop het komende half jaar gebruiken voor studie, daarna gaat hij mee op reis.

Moet geluidloos zijn met lange batterijduur zodat ik het mee kan nemen naar bibliotheek. 

 

pre's: 

Geschikt voor foto- en videobewerking (voorkeur corel painshoppro en videostudio). 

Ik kijk geregeld een serie of een film. Dus goed beeld en geluid.

mogelijkheid om te skypen dus webcam + microfoon

 

 

2 Wat is mijn budget?

Maximaal 1000. (maar eigenlijk maximaal 850)

 

 

3 Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken?

Ik ben een leek dus ik vertrouw op jullie (heb wel wat mindere verhalen gehoord over acer, en betere verhalen over apple, toshiba en asus)

 

 

4 Heb ik al die nieuwe functies nodig?

Ik denk dat voor reizen een goede wifi wel handig is? Jullie weten vast beter wat ik nodig heb als ik op reis ben. 

 

 

5 Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 

Ik dacht aan 13" maar is geen eis. 

 

 

6 Heb ik nog randapparatuur nodig?

nope, zolang toetsenbord maar aanwezig is (geen tablets)

 

 

7 Heb ik nog overige specifieke wensen?

Misschien wel één van de belangrijkste eisen: lichter dan 2kg (eigenlijk lichter dan 1,5)

Daarnaast minstens 6 uur batterijduur. 

 

 

8 Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten?

Nederlands, nee niets in gedachten. 

 

 

--------------

 

Zelf heb ik zitten denken aan een macbook air (vele reisbloggers adviseren dat) en iemand anders heeft de asus zenbook geadviseerd (maar welke..?) Zit daar wat in? Of nog betere tips? Alle hulp is meer dan welkom! Alvast bedankt. 

aangepast door marvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marvo, 

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum! 

 

Ik heb voor je een mooie 13 inch laptop gezocht, gezien een 15,6 inch laptop met een gewicht minder dan 1,5 kilogram vrijwel onmogelijk is. Deze Lenovo laptop is voor veel redenen een ideaal model voor je doeleinden.

 

Het is een van de sterkere toestellen in het 13 inch segment, en 8GB intern geheugen zal zeker van pas komen bij foto/videobewerking. De Yoga 2 heeft een prachtig 1080p beeldscherm met IPS-paneel voor betere kijkhoeken: ideaal voor het bekijken van films en video's. Het is ook een aanraakscherm. Belangrijk ook is de batterijduur van dit toestel, wat met zo'n 8 uur toch bovengemiddeld is.

 

Je kan de Yoga 2 ook omtoveren van laptopmodus naar tabletmodus, het scherm is een soort van scharnier waardoor je het toestel op een aantal verschillende manieren kan gebruiken. Nogmaals ideaal als je een film wilt bekijken, gewoon inklappen in de tabletmodus en klaar. Het is een erg fijn toestel en webcam + microfoon is aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie.

 

Hoe is de Lenova beter ten opzichte van:

de Dell XPS 13, de Asus ZenBook  of de Apple macbook air 2015? 

Ik twijfel op dit moment erg tussen deze 4 en vraag me toch echt af welke nu het beste is. Misschien dat bijvoorbeeld een wifi AC ook wel belangrijk is?

aangepast door marvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dell XPS 13 is een prachtig apparaat, maar met een minimum prijskaartje van €1649 valt dit toestel tweemaal buiten je budget. Bovendien zijn de specificiaties eigenlijk vrij gelijkaardig aan de Lenovo, je betaalt vooral voor het scherm met dunne randen. Ook de Zenbook Pro UX501 is met een minimumprijskaartje van €1599 niet goedkoop. De Air is iets betaalbaarder met €1099, maar de specificaties zijn (in vergelijking) ondermaats. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk je ideale laptop vindt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.