Ga naar inhoud

op zoek naar een (reis)laptop


marvo

Aanbevolen berichten

1 Waarvoor heb je een laptop nodig? - 

Ik moet de laptop het komende half jaar gebruiken voor studie, daarna gaat hij mee op reis.

Moet geluidloos zijn met lange batterijduur zodat ik het mee kan nemen naar bibliotheek. 

 

pre's: 

Geschikt voor foto- en videobewerking (voorkeur corel painshoppro en videostudio). 

Ik kijk geregeld een serie of een film. Dus goed beeld en geluid.

mogelijkheid om te skypen dus webcam + microfoon

 

 

2 Wat is mijn budget?

Maximaal 1000. (maar eigenlijk maximaal 850)

 

 

3 Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken?

Ik ben een leek dus ik vertrouw op jullie (heb wel wat mindere verhalen gehoord over acer, en betere verhalen over apple, toshiba en asus)

 

 

4 Heb ik al die nieuwe functies nodig?

Ik denk dat voor reizen een goede wifi wel handig is? Jullie weten vast beter wat ik nodig heb als ik op reis ben. 

 

 

5 Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 

Ik dacht aan 13" maar is geen eis. 

 

 

6 Heb ik nog randapparatuur nodig?

nope, zolang toetsenbord maar aanwezig is (geen tablets)

 

 

7 Heb ik nog overige specifieke wensen?

Misschien wel één van de belangrijkste eisen: lichter dan 2kg (eigenlijk lichter dan 1,5)

Daarnaast minstens 6 uur batterijduur. 

 

 

8 Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten?

Nederlands, nee niets in gedachten. 

 

 

--------------

 

Zelf heb ik zitten denken aan een macbook air (vele reisbloggers adviseren dat) en iemand anders heeft de asus zenbook geadviseerd (maar welke..?) Zit daar wat in? Of nog betere tips? Alle hulp is meer dan welkom! Alvast bedankt. 

aangepast door marvo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Marvo, 

 

Allereerst van harte welkom op PC-Helpforum!