Ga naar inhoud

Windows 10 vragen.


Gast sander2304

Aanbevolen berichten

Gast sander2304

Dus momenteel beschik ik over w8.1 op mijn acer gaming laptop. Ik had toch wel wat vragen over de nieuwe windows 10. Aangezien ik heel wat problemen heb met w8.1 met crashes, vastlopen enz.. Vroeg ik me af of het installeren van w10 het wel waard is?

Ik beschik nu over een acer aspire v3-772g en merk dat ie onder windows 8.1 toch wel vaak vastloopt zou dit verholpen worden via w10?

Zitten in deze w10 veel fouten zoals in w8.1?

Ook stel dat ik de w10 wil installeren wacht ik dan totdat een bepaalde versie uitkomt dat deze fouten eruit zijn?

En ook is deze w10 egt geschikt voor gaming?

Eenmaal ik deze w10 heb geïnstalleerd kan ik eenvoudig terug gaan naar w8.1?

  

Alvast bedankt 

 

Groeten sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zou je best weten wat de oorzaak is van die crashes en vastlopen.

Het is dus niet zeker dat een Upgrade naar Windows 10 dat probleem oplost.

 

Drivers voor een overgang naar Windows 10 zijn wel aanwezig op de website van Acer.

 

Of Windows 10 beter is? Bij bepaalde computers zijn er absoluut geen problemen na de Upgrade maar anderen hebben dan weer problemen.

Wat het op jouw laptop gaat opleveren is dus koffiedik kijken.

 

Na het uitvoeren van de upgrade kan je binnen de 30 dagen je laptop nog terug zetten naar W 8.1.

Ook kan je zelf een image of back-up maken van je huidig systeem en kan je dus later nog altijd terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sander2304

Dus ook de optie die mijn laptop een factory reset kan laten doen in w8.1 verdwijnt na een maand in w10?

 

Nog iets ik las dat de privacy van w10 nogal openbaar is kwa login gegevens, codes van kredit kaarten etc.. Is het mogelijk om deze wat meer te beveiligen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg ik me af of het installeren van w10 het wel waard is?

      Vertel dan even wat jij de moeite waard vind...  Is het de moeite waard een nieuwe wagen, .... te kopen? Tja: daarover kan je veel discussiëren toch?

      Verder schreef iemand: je kan jezelf de vraag stellen hoe slim het is te vechten tegen evolutie van een OS door niet te willen gewennen en een verouderd OS te kiezen. Win 98 vond ik ook een heel goed systeem, maar als ik de mogelijkheden van Windows nu zie, wil ik toch niet meer terug.

 

Ik beschik nu over een acer aspire v3-772g en merk dat ie onder windows 8.1 toch wel vaak vastloopt zou dit verholpen worden via w10?

      Win 8.1 liep bij mij niet vast - dus ligt het niet aan windows.

      zal dit verholpen worden? probeer het uit dan weet je het ... (anders gezegd: bezorg me een glazen bol en ik vertel het je wel :) )

 

Zitten in deze w10 veel fouten zoals in w8.1?

      idem: die zaten er volgens mij niet in - ook mijn 10 loopt zoals het hoort

 

Ook stel dat ik de w10 wil installeren wacht ik dan totdat een bepaalde versie uitkomt dat deze fouten eruit zijn?

      Zie ook in die glazen bol... (vertaald: ook wij kunnen niet in de toekomst zien - Plus: je kan altijd gaan wachten tot meer en meer fouten eruit zijn.

 

En ook is deze w10 egt geschikt voor gaming?

      Zal niet aan Windows liggen, wel aan je hardware  (algemene regel)

 

Eenmaal ik deze w10 heb geïnstalleerd kan ik eenvoudig terug gaan naar w8.1?

      Ja, binnen de maand wel begrepen.

 

Wat veiligheid betreft: Ashampoo (< klik!) heeft een gratis tooltje met alle veiligheidsknopjes netjes op een rij gezet.

Dan hoef je niet te gaan zoeken in je instellingen, maar je kan ze daarmee aan of uit schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.