Ga naar inhoud

BESTAND BIJ OPSTARTEN WORD


cdparadijs

Aanbevolen berichten

als ik ms word (versie 2003) opstart krijg ik een "leeg document". Dat is handig, je kan direct beginnen een brief te typen. Maar als ik ms word opstart is het meestal om de inhoud van 1 welbepaald bestand te raadplegen of bij te werken. Is er een mogelijkheid dat dat bestand bij het opstarten van ms word automatisch wordt geopend in plaats van een "leeg document" ? hoe doe ik dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar als ik ms word opstart is het meestal om de inhoud van 1 welbepaald bestand te raadplegen of bij te werken.

Ja dan moet je het word bestand,openen van de locatie waar het is opgeslagen.

Dan kun je rustig verder werken aan je brief of.....

Denk er ook aan dat Office 2003 niet meer ondersteund word!!!

Goed alternatief is Libre office

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van Windows gebruik jij? Wanneer dat Windows 7 of nieuwer is, dan kun je gebruik maken van jump lists. Daarmee spring je direct naar het document dat je regelmatig bijwerkt.

Lees er hier meer over: http://home.kabelfoon.nl/~uncle/omewil/winzeven/jumplists.html

 

Wat Word betreft: zorg ervoor dat Word is vastgemaakt aan de taakbalk. Dat betekent dat het pictogram van Word altijd in de taakbalk staat, ook wanneer Word niet geopend is.

Om Word te starten, klik je dan niet met de linker muisknop op dat pictogram, maar met de rechter muisknop.

Dan krijg je een lijst te zien van recent geopende Word bestanden. Zit daar een document bij dat je regelmatig moet bijwerken? Houd de muisaanwijzer dan boven dat bestand. Achter dat bestand zal dan een punaise verschijnen. Klik op die punaise en dat komt dat bestand helemaal bovenaan te staan: bij de gepinde documenten.

Een volgende keer dat je dat bestand bij wilt gaan werken, klik je met de rechter muisknop op het pictogram van Word in de taakbalk. Daarna klik je onder de gepinde documenten op het bestand dat jij wilt gaan bijwerken.

Natuurlijk kun je ook een snelkoppeling naar dat bestand op je bureaublad zetten, maar een jump list neemt geen extra ruimte in.

 

Hier een voorbeeld van mijn jump list (Word 2010):

 

55f55ddeb31de-jump_lists_gebruiken.png

 

In die afbeelding zie je dat ik de muis boven het bestand "Google Chrome Browserinstellingen terugzetten" houd. Dan verschijnt daarachter een punaise.

 

De documenten die onder Recent staan zullen na verloop van tijd vervangen worden door andere Word bestanden die je geopend hebt.

De documenten die onder Gepind staan, blijven echter daar staan. Dat is dus een ideale manier om documenten die je vaak bijwerkt, snel te kunnen openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.