Ga naar inhoud

defender


wim aarnink

Aanbevolen berichten

Windows Defender is - sedert Windows 8 - de "nieuwe" naam van het vroegere MSE, Microsoft Security Essentials.

 

Dit anti-viruspakket wordt in elke vergelijkende test van anti-virusprogramma's als referentie gebruikt ... helaas wel als onderste referentie omdat dit programma telkens weer ondermaats scoort qua bescherming en detectie.

 

Er is aardig wat freeware die veel beter scoort (Avast, AVG, Avira zijn een paar voorbeelden), ik zou je dan ook sterk aanraden om over te stappen naar een degelijke bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je een ander anti-virusprogramma installeert wordt Windows Defender uitgeschakeld.

 

Ik haalde er al enkele aan in bericht #4 ... zelf werk ik op alle systemen met Avast Free: gratis, lichtgewicht qua systeembelasting en goede detectie.

 

Binnen de 30 dagen na installatie dien je je te registreren, deze registratie is geldig gedurende 1 jaar. Na dat jaar dien je je registratie te vernieuwen, je wordt 30 dagen op voorhand verwittigd.

 

Tijdens de installatie en n.a.v. programma updates dien je alert te zijn voor twee dingen:

 

- je gaat telkens een keuze moeten maken tussen verder werken met de gratis versie of een upgrade naar een betalende versie.

 

- er zal gepoogd worden om Google Chrome op je systeem te installeren ... wees dus alert en vink dit "aanbod" uit als je deze browser niet op je PC wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn momenteel 3 schilden actief op de achtergrond ter bescherming: het webschild, het mailschild en het bestandssysteemschild.

 

Zelf voer ik zo'n scan maximaal zo'n 2 x per jaar uit ... wil je dat bijvoorbeeld wekelijks of zelfs dagelijks gaan doen, dan kan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.