Ga naar inhoud

Extern IP adres wil niet wijzigen bij Telenet.


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden.

 

Ik heb een Telenet modem staan van het type HGW 3.0.

Deze modem is aangesloten op een D-link router die mij een draadloos thuisnetwerk levert.

Alles werkt prima dus.

Nu komt de vraag:

Van Telenet uit krijg ik een IP adres dat blijkbaar niet te wijzigen is. Zij noemen dit het extern IP adres.

Het probleem is nu dat er iemand dit IP adres achterhaald heeft en mij constant zit te blokkeren met allerlei dingen, zoals, niet kunnen inloggen op websites, intern e-mail niet kunnen gebruiken en noem maar op.

Heb ondertussen hier al een tooltje gevonden dat dit euvel kan herstellen, doch het probleem is wanneer deze man/vrouw ziet dat ik terug op sites kan inloggen, dan begint het weer van voor af aan.

Nu is mijn vraag: Kan ik een nieuw extern IP adres bekomen van Telenet?

Ze zeggen wel ff je router en modem af te koppelen en een nachtje wachten en dan zou het OK zijn, maar dat is echt niet zo. Telkens ik test op mijn extern IP kom ik weer op hetzelfde adres uit.

Heb ondertussen Telenet ff aangeschreven, maar nog geen nieuws van daar ontvangen.

Weet iemand raad voor mij, want ik ben het echt beu met deze streken.

Graag uw advies aub.

 

MVG

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Asus.

 

Maar heb ondertussen nog geen resultaat geboekt.(Hoor niets van politie of gerecht, zal weer op niets uitdraaien gelijk gewoonlijk hier in België)

Daarom nog ff deze oproep, je weet misschien nooit of er iemand bijgekomen is die een oplossing weet.

Heb deze nacht Telenet modem uitgezet om +/- 23.00hr deze middag terug opgestart om 12.00Hr. --> resultaat hetzelfde IP adres als ervoor..

Heb met Telenet gebeld, zij beweren dat het extern IP adres dynamisch is. Dit lijkt mij toch wel een tegenstrijdigheid na meer dan 12 uur modem volledig uitgezet te hebben en nog geen ander IP adres ontvangen. Denk dat de beste oplossing een resolute oplossing is en de modem om zeep helpen met een emmer water. Moeten dan een nieuwe komen plaatsen en dan zal er wel een nieuw IP adres an gekoppeld worden denk ik omdat hij ook een ander MAC adres dan heeft.

 

Toch graag nog ff je terugkoppeling aub.

 

Vriendelijke groeten

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.