Ga naar inhoud

Moederbord 110° op desktop


spookie2005

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn computers staan wel eens wat langer aan en er hangen wel wat schijven aan maar dat het moederbord 110 graden is, lijkt me niet zo gezond.

Ik heb de desktop open gemaakt en niet echt een spoor gevonden van stof of dergelijke.

 

Wat kan een reden zijn voor een moederbord dat 110° aangeeft? Hoe kan ik dat oplossen? Welke info geef ik nog mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

110° is een onrealistisch hoge waarde en is dan ook een verkeerde meting. Kan je voor de zekerheid even onderstaande uitvoeren? Zolang je behuizing stofvrij is en alle ventilatoren draaien, zou je zeker geen last moeten hebben van een temperatuurprobleem. :) 

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de achterste bekijk, zie ik die draaien, kan dat kloppen? Normaal gezien zie je zoiets toch niet draaien?

Kijk ik in de bios: Zie ik dat de een aan halve snelheid draait...

Ik moet zeggen: Ik ben enkele dagen ergens anders dan waar het toestel staat: ik kan dus niet direct kijken naar bepaalde zaken en erover berichten en het was daarom dat een antwoord wat op zich liet wachten...

Ik weet dit van de ventilatoren omdat ik dat ook al bekeken had maar ik weet niet precies wat er echt nodig is en of dat het feit dat in de bios de ene op dubbele snelheid staat normaal is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Excuus voor de late reactie. Het was een beetje druk aan deze zijde. Ik zou zeggen, hou het gewoon even in de gaten.Wanneer het blijft, is soms het bijplaatsen van een extra fan of een vervangen voor een sterkere een mogelijke oplossing. Aangezien het nu goed gaat sluit ik, zoals gevraagd, dit topic. Komen de problemen terug dan ben je altijd hier van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.