Ga naar inhoud

Windows start niet door


janmuuter

Aanbevolen berichten

Goededag

 

misschien weet hier iemand de oplossing voor de bios de bios is helemaal ontregeld kom niet verder dan het logo van windows kom in geen geval in de bios al de gegevens staan er nog op die kan ik bekijken via een andere computer externe schijf via usb hoe zou ik de bios kunnen herstellen zonder dat ik intern de battery moet resetten want het is een laptop sony model SVE14AE12M veilige modus start niet door blijft gewoon ergens hangen voorheen een paar missing operating system gaf hij aan is een winodws 8 versie.

 

met vriendelijke groet,

 

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft toch niets met de bios te maken maar met windows, die start niet.

 

Met de systeemherstelschijf, indien die is gemaakt, of installatie dvd opstarten en een systeemherstel uitvoeren.

Backup was ook gemaakt?

 

 

Anders deze downloden, wel de goede versie nemen en die is alleen voor de repair.

http://www.soft-zilla.com/2013/01/windows-8-iso-download.html

Branden als image en ermee booten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

zal het proberen installatie heb ik allemaal niet van de laptop ze hebben er eerst windows 10 erover heen gegooid toen hebben ze een andere versie willen installeren windows 7 officieel stond erop windows 8 op

ze hebben toen via windows10 in de bios paar dingen veranderd wat weet ik niet is eigenlijk van mijn dochter toen zei ze kan niks meer alleen logo van windows komt erop

 

met vriendelijke groet,

janmuuter

Link naar reactie
Delen op andere sites

(modbreak: even de titel aangepast, gezien dit inderdaad geen 'bios'-probleem is. Janmuuter: de bios heeft te maken met het allereerste (zwart-wit) scherm dat je te zien krijgt vooraleer jouw Windows gaat opstarten. Als je Windows gaat opstarten, ben je de 'bios-fase' van het gebeuren al voorbij en werkt die (in het algemeen) normaal.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ermee naar iemand gaan met meer verstand van zaken.

 

Neem aan dat er een sticker op zit met de W8 key, een dezelfde uitvoering van die W8 zien te vinden op DVD/USB stick en een verse install uitvoeren kan ook nog.

 

Je kunt op elke W8 PC/notebook zo'n systeemherstel cd aanmaken, overigens.

 

Waarom niemand dat doet bij na aanschaf ontgaat mij.

aangepast door Pearl
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dasle  

                                                                                                                                                                               je dan kan ik de schijf benaderen voor windows ga hem zo uit proberen dan kan ik nog altijd proberen te herstellen hou je op de hoogte.

 

bedankt

 

mvg jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

met deze tool komt ik er ook niet in,zal de schijf gaan formateren en dan weer active maken zal dan een nieuw installatie haal wel een windows 8 van internet af doen gegevens van de deze harde schijf had ik al zeker gesteld moet ik alleen nog de produktkey gaan vinden in windows old in register

 

met vriendelijke groet,

 

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 hoi dasle

 

probleem is opgelost heb de schijf geformateerd er stonden herstel partities op deze terug gezet naar fabrieksinstellingen en dan weer de updates halen die tool van jou zal nu wel werken moet ik toch eens gaan proberen  bedankt toch weer voor u goed advies

 

met vriendelijke groet,

 

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.