Ga naar inhoud

Alleen video via VGA


darren

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een Fujitsu Siemens Celsius w530 met het probleem dat ik alleen via VGA videosignaal krijg.
Ik maak geen gebruik van een videokaart maar van onboard video (Intel HD 4600).
Achterop vindt ik drie aansluitingen, te weten; 1x VGA 1x DVI en 1x Displayport.
Volgens de handleiding kan ik gebruik maken van een van deze 3 poorten. Alleen werkt alleen de VGA aansluiting, terwijl ik toch graag digitaal kijk ipv analoog.
Als ik een displaypoort kabel gebruik of de DVI krijg ik GEEN beeld. De computer start op, geeft 3 BEEPS en geen beeld.
Ik gebruik het systeem al enkele maanden en alles werkt naar behoren. Het scherm (IIyama E1900S) werkt goed, is al eens eerder via DVI aansluiting gebruikt (ander systeem).
RAM geheugen is in orde (gecontroleerd).
In het verleden ook een aparte videokaart gebruikt, zelfde euvel, 3 BEEPS, geen beeld.
Aangezien ik geen gamer ben maar toch graag video kijk wil ik toch op zijn minst digitaal kunnen kijken via DVI of Displaypoort.
In de BIOS zit een logboek dat vermeld, op de tijden dat ik een DVI of DP kabel gebruik; "LOCAL CONSOLE COMPONENT WAS NOT DETECTED", op google niets hierover te vinden.
Ook al eens geprobeerd de onboard graphics te verwijderen en opnieuw te installeren, geen oplossing.
Laatste drivers geinstalleerd, laatste versie BIOS geinstalleerd.
Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.