Ga naar inhoud

Big_Apple

Aanbevolen berichten

Een aantal uur geleden schakelde mijn pc over op blue screen en startte vervolgens opnieuw op. Volgens CPU thermometer was de core temp 96°C. Speedfan vertelde hetzelfde verhaal. Vervolgens kast opengedaan. Eén van de fans verplaatst van achteraan vanboven naar opzij, zodat die rechtstreeks op de CPU zou blazen, in combinatie met een fan aan de bovenkant die lucht naar buiten blaast. Ook met stofzuiger stof weggehaald. Opnieuw opgestart. Temperatuur onmiddelijk naar 85°C. Daarna verder geklommen naar 107°C. Toen heb ik hem afgelegd om erger te voorkomen. 

 

Nu vraag ik me dus af: ligt het aan de configuratie van de fans? Vanonder is er een fan in de voeding die lucht naar boven blaast (dus ik veronderstel dat hij tegelijk lucht van buiten aanzuigt). Halverwege zit een grafische kaart met twee fans er vanonder op. En dan vanboven twee fans: één opzij die lucht naar binnen trekt, en één vanboven die lucht naar buiten blaast. 

 

Of zou het kunnen dat hij de temperatuur fout meet? 

 

Specificaties:

- Moederbord: Foxconn A7GM-S 2.0

- Processor: AMD Phenom II X4

- Windows 7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.