Ga naar inhoud

Comodo Internet Security Premium


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag over Comodo Firewaal en Antivirusscanner.

 

Maar eerst dit: ik had aan Jion belooft dat ik terug zou komen op mijn vraag van

http://www.pc-helpforum.be/topic/59559-laptop-start-moeizaam/

 

Helaas kan ik daar niet meer op reageren, vandaar dat ik dat hier doe.

 

Jion, laptop is gerepareerd, er is een nieuwe harde schijf gemonteerd en er bleek ook een of ander component stuk te zijn welke ook vernieuwd is, probleem is dus opgelost en mijn dank aan jou en aan kape is groot, dus bedankt voor jullie goede ondersteuning.

 

Nu komt mijn nieuwe vraag.

 

Ik heb op de laptop Comodo Internet Security Premium geïnstalleerd, omdat het antivirusscanner en firewall tegelijk is maar ook omdat mijn systeem niet belast wordt, dat deed Avast wel heel erg.

 

Mijn vraag is eigenlijk wat vinden jullie van Comodo Internet Security Premium, is het goed genoeg of is het volgens jullie nog niet perfect om op een pc te hebben waar internet gebankierd wordt.

 

Ben benieuwd naar jullie menig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey elloco,

 

Bedankt om ons op de hoogte te brengen van het verloop. Blij te horen dat je nu terug een degelijk werkend toestel hebt.

 

Wat je aangekochte Comodo betreft, in feite is (bijna) elke virusscanner best goed. Zowel de gratis als de betalende versies bieden je een basis bescherming.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring met Comodo, maar deze presteert zeker niet minder dan de rest.

 

Een extra, gratis tooltje, dat ik je ook wil aanraden, is Malwarebytes Anti-Exploit. Deze werkt volledig op de achtergrond en biedt je extra bescherming tegen gevaarlijke exploits.

 

Verder blijven dezelfde waarschuwingen op gebied van veilig computergebruik gelden: oppassen voor ongewenste extra's tijdens installatie van software, let op je surfgedrag, doe niet aan "wildklikken", enz. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jion,

 

Comodo is niet aangekocht maar is volledig gratis.

 

Ik had eerst comodo firewall en avast antivirusscanner.

 

Avast vertraagde deze laptop heel erg, vandaar dat ik nu ben overgestapt naar comodo firewall en antivirusscanner in een, systeem is nu lekker snel en wordt dus niet vertraagd door  de antivirusscanner.

 

Omdat ik ook niet zo een ervaring heb met het antivirusscanner van comodo  vraag ik me af of er hier meer mensen met comodo antivirus goede ervaringen hebben.

 

Ik heb gelijk Malwarbytes Anti-Exploits geinstalleerd, extra beveiliging kan geen kwaad, maar hoop tevens dat het systeem niet wordt vertraagd, beetje mag wel maar laptop moet niet sloom worden.

 

Goed ik zal het testen, bedankt voor je tip :top: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een virtuele omgeving is volledig afgescheiden van je OS (Windows). Hierdoor kan malware geen toegang krijgen tot je gevoelige informatie.

Bij een degelijke virtuele browser, worden al je inloggegevens, wachtwoorden enz. niet opgeslagen, zodat er bij elk nieuw gebruik met een schone lei gewerkt wordt.

Comodo Virtual Desktop gebruiken voor je bankzaken, kan ik dus zeker aanraden. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.