Ga naar inhoud

Ellende met Windows 10


vanroyannita

Aanbevolen berichten

Muziek downloaden naar een externe USB-stick is niet meer mogelijk sinds we Windows 10 hebben. De stick of DVD wordt niet herkend. In instellingen krijg ik steeds melding IN ORDE bij apparaatbeheer. Zelfde probleem bij printer, vrees ik. Wordt gevonden, proefafdruk is perfect. Maar drukt verder niets af. Nu zit ik bij een ander onderwerp, denk ik, sorry. Windows 10 hebben we vanaf het prille begin omdat ze in onze PC winkel zegden dat onze Windows 7 kapot ??? was maar dat we gereed stonden voor Windows 10. Alle problemen van Windows 7 zijn echter overgekomen en die van Windows 10 hebben we er nu bij. Sinds september volg ik een cursus Upgrade naar Windows 10. Een ramp voor onze leraar om te geven, want hij had zelf nog maar Windows 10 sinds augustus. Maar die mens heeft erg zijn best gedaan. Al was het vooral zoeken en zoeken tot in de late uren...

Als kers op de taart heeft mijn jongste dochter stiekem geprobeerd Windows 7 terug te halen op haar account. Wat haar als niet-beheerder niet gelukt is, maar haar account herstellen lukt me niet. Het is een mengsel van Windows 10 en 7 nu. Vrijwel niets opent nog. Een nieuw account voor haar gemaakt maar dat opent niet.

Ik excuseer mij voor dit uitgebreide relaas maar 2015 is echt een rampjaar geweest voor deze pc en mezelf.  ;)  Als invalide moeder is hij een noodmiddel voor mij.

 

Voor ik hem weer weg doe naar de PC winkel - waar de hulp heel afhankelijk is van wie hem in handen krijgt, vaak moet ik niets betalen omdat ze niets vinden- vraag ik daarom hulp via jullie Helpforum. Alvast veel dank om dit te willen lezen. Groetjes van Annita.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.