Ga naar inhoud

Systeemkopie


ed97

Aanbevolen berichten

Zeer vreemd..... die partitie zou niet DATA mogen noemen maar door systeem gereserveerd. Hoe komt het dat die data noemt, zegt je niks?

 

post-9560-0-12056600-1450810221_thumb.pn

 

Los van het feit dat de Windows back-up niet werkt.... waarom gebruik je geen andere (gratis) back-up software waar je dan bovendien ook nog beschikt over een rescue schijf om als Windows niet opstart toch nog die back-up terug te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, is mij nu ook pas opgevallen. Op mijn desktop staat inderdaad "door systeem gereserveerd".

Misschien heeft het iets te maken met migratie van HDD naar SSD met het Samsung tooltje, ik weet het niet.

Waarom back-up software als men vanuit windows met een paar muisklikken precies hetzelfde kan (... enfin tot hiertoe).

Ook een systeemherstelschijf maken gebeurt in exact twee muisklikken.

Ik heb gelukkig voor migratie eerst de HDD volledig nieuw ingesteld (fabrieksinstellingen, bloatware verwijderd, register opgekuisd, programma's geïnstalleerd ....).

In geval van nood kan ik gewoon een nieuwe migratie doen.

Het is natuurlijk handiger om een systeemherstel te doen vanaf de D partitie.

We zien wel, misschien heeft iemand nog een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb hetzelfde voorgehad. Dit komt inderdaad doordat de gereserveerde systeempartitie (die bij jou DATA heet - bij mij heeft die geen naam) te klein is. Zoals te lezen in de waarschuwingstekst van bericht 2 moet die minimaal 50 MB vrij hebben (is bij jou slechts 5 MB).

Ik heb die partitie met Mini Tool Partition Wizard vergroot tot 400 MB en back-up loopt weer als voorheen.

Daartoe verklein je eerst de C:-partitie (ACER) met (ongeveer) 300 MB en voeg je de vrijgekomen ruimte dan toe aan de systeempartitie.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.