Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laptop weet de fijnste periode er uit te kiezen om er de brui aan te geven. Plots gaat alles supertraag en lijkt het internet bijna onmogelijk op te starten.

 

Volgende stappen reeds ondernomen:

 

ccleaner

malwarebytes

avast scan

 

echter dit alles zonder resultaat :-( de kids worden er gek van, en ik van hen :-p

 

In bijlage alvast een hijackthis en rsit logje.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

 

hijackthis.log

log.txt

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
npggsvc;s
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.
 
Meer informatie vind je in de handleiding.

Geplaatst:

Jammer genoeg geen  verbetering :-( 

 

Heb opgemerkt dat bij opstart het totale gebruik van de fysieke stations op 99% staat en blijft staan, echter in de lijst van programma's die actief zijn staan ze allemaal op 0 MB/s.

 

Dit duurt ongeveer 10 minuten waarna het gebruik normaliseert en het openen van programma's en internet zonder problemen lukt.

 

 

 

Geplaatst:

Bij het opstarten van windows worden een aantal processen en services opgestart en uitgevoerd waardoor het systeem vlak na het opstarten enige vertraging kan ondervinden.

Meestal is dit opgelost zodra alles is opgestart en uitgevoerd.

10 minuten is wel lang en daarom gaan we toch eens kijken.

 

 

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.
Klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".
Selecteer het tabblad Windows.
Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."
Browse naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.