Ga naar inhoud

ingebouwde pdf lezer in Firefox 64 bit update windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, kan iemand mij helpen bij het volgende, ben nogal een firefox fan zoals eerder al vermeld, ik meen mij te herrinneren dat ik voor de update van windows 10 alles van pdf bestanden kon openen via deze browser,zonder gebruik te moeten maken van acrobat enz, bij de installatie van windows 10 heeft edge dat ongevraagd overgenomen, nu is het echet zo dat firefox nog wel pdf bestanden kan openen via internet, maar pdf bestanden die al op laptop stonden lukt niet meer, kan die enkel nog toewijzen aan edge, acrobat reader en nog enkele andere, terwijl Firefox ingesteld staat als standaard programma om alles te openen, vinkje weghalen bij edge in instellingen om geen pdf bestanden door edge te laten openen krijg je niet weg,en bij andere pdf lezer toekennen aan pdf bestand staat Firefox er niet meer tussen, ik mdacht vroeger van wel, vroegere pdf bestanden werden allemaal geopend door Firefox dacht ik, kon dat zien aan het empleemje van firefox dat nadien door empleempje edge en nu door acrobat reader is vervangen omdat ik die dan nu maar gebruik om van edge af te zijn, op welke manier zou ik eventueel Firefox hiervoor terug kunnen gebruiken ? In Firefox zelf staat trouwens pdf bestanden als voorbeeldpagina aan Firefox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, dan heb ik mij hierin serieus vergist, ben wel heel tevreden met de nieuwe firefox 64 bit browser, schakelt alle plug ins uit waar nogal wat problemen mee zijn, kent U dan één van de meer veilige pdf lezers voor die andere pdf bestanden, dan toch maar edge, acrobat reader , op het mozilla forum was er iemand die sumatra pdf lezer aanraadde voor diegene die niet door Firefox zelf geopend konden worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn meerdere gratis PDF-lezers verkrijgbaar ... waar je vooral moet voor opletten is het mogelijk ongewenst mee-installeren van gebundelde software (zogenaamde "optionele aanbiedingen"), dit is een kwestie van alert te zijn tijdens de installatie en tijdig de nodige vinkjes weg te halen.

 

Een aantal voorbeelden:

 

- Adobe Acrobat Reader DC

 

- Foxit Reader

 

- Sumatra PDF

Link naar reactie
Delen op andere sites

leono, zeg nu niet dat gij ook op het mozilla forum zit hé :D of vergis ik mij ? Maar ik ga  uw tip zeker uitproberen, groetjes en bedank voor Uw hulp, enne , euh, ik moet dat ook nog eens op het mozilla forum plaatsen zeker :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren sumutra geinstalleerd en ja, ik vind het ook wel de beste pdf lezer die ik tot hiertoe gebruikt heb, wat ik niet blijf snappen ivm de pdf lezer van firefox is dat ik zeker weet voor de laatste zuivere installatie van windows 7 naar windows 10 dat al mijn pdf documenten voorzien waren van het Firefox labeltje, ook bv op bureaublad, en als ik dan of edge of acrobat of sumatra gebruik als pdf lezer deze pdf documenten dan voorzien worden van nu bv het sumutra labeltje, geen probleem hoor, ik snap alleen niet als Firefox deze documenten niet kon openen hoe die labeltjes er dan opgeraakt zijn, nu goed, problemen zijn opgelost, waarvoor iedereen oprechte dank die mij hierbij geholpen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.