Ga naar inhoud

Prioriteit LAN of WLAN


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn PC draait (nog altijd) op Win 7.

Mijn provider is Telenet.  Mijn PC is bekabeld aangesloten op de modem van Telenet.  Maar toch neemt de Wifi altijd de bovenhand, ondanks de afstand en de betonnen vloer die er tussen zit.

Ik heb al de volgorde gewijzigd - zie bijlage, maar toch blijft Wifi zich opdringen.  Ten einde raad heb ik dan maar via Netwerkverbindingen mijn WLAN manueel uitgeschakeld.

 

Maar is er een andere manier om WiFi ingeschakeld te laten en toch de voorrang te geven aan de ethernetkabel ?

 

mvrgr,

 

Dirk

post-14645-0-77203100-1452784970_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

@stegisoft, dit is wat hij gedaan heeft en hij zoekt een manier om de Netwerkkabelverbinding voorrang te geven op de WiFi hiervoor moet je de metric aanpassen.

 

@DeeWee Hier een Site waarop uitgelegd word hoe je de metric kunt veranderen dat je netwerkkabel verbinding voorrang krijg op de Wifi het is alleen in het engels. Laat me weten als je er niet uitkomt!

 

Stuur ook even een screenshot van het Commandpromt scherm als je het commando hebt uitgevoerd van de site ( netstat -rn | more). Dan kunnen we even kijken welke metric we moeten toewijzen aan welke interface.

 

Mvg,

 

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sento,

 

Bij het googelen ben ik al eens op die site terechtgekomen om de metric aan te passen.  Ik heb dat toen ook gedaan, maar de WiFi bleef voorrang nemen (na verloop van tijd).  Ik heb toen maar de metric teruggezet naar de originele toestand.  Maar ik dacht (lees: ik wou) dat er een simpeler manier was om dat in te stellen.  Ik wil het hier ook niet al te ver drijven en zal het maar verder doen met de methode van de manueel uitgeschakelde Wi-Fi.  De reden waarom ik dat vroeg was omdat ik soms de voeding van mijn switch waar mijn kabel op aangesloten zit,  afleg.  En als ik dan vergeet die voeding weer aan te leggen, dan heb ik nog altijd Wi-Fi verbinding natuurlijk.  Maar ik verkies natuurlijk een bekabelde verbinding en wil dan dat deze de bovenhand haalt omdat die sneller is.  En ik dacht dat de snelste verbinding de bovenhand zou halen.

 

Toch in ieder geval bedankt om mee te denken.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie echt zo gebrandt zijn voor een oplossing is de oplossing supergemakkelijk hoor en zelfs supereenvoudig.

 

Ga naar netwerkcentrum en dubbelklik op uw draadloos netwerk dat je daar ziet of adapterinstelling wijzigen en op draadloos netwerk dubbelklikken..

Klik op Eigenschappen van draadloos netwerk

Vink uit: automatisch verbinding maken zodra dit netwerk binnen bereik is en dan op OK

Nu zal de computer niet meer automatisch draadloos netwerk zoeken maar blijft lan-netwerk altijd ter beschikking.

Maar je kan altijd met de linkermuisknop op draadloos icoontje rechts onderaan ten alle tijden een verbinding maken met draadloos netwerk.

 

Opgelet: automatisch verbinding maken zodra dit netwerk binnen bereik is moet je doen voor ieder draadloos verbinding dat je nu hebt maar als je bijvoorbeeld in de winkel draadloos netwerk verbinding maakt zal deze dan toch automatisch een verbinding maken omdat je in dit geval automatisch verbinding maken zodra dit netwerk binnen bereik is niet had uit gevinkt.

 

Opgelet: draadloos netwerk moet wel ingeschakeld zijn in netwerkcentrum / adapterinstelling wijzigen

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, DeeWee,

 

Het maakt wel degelijk een groot verschil: als de draadloze verbinding op ingeschakeld staat, blijft de bedrade verbinding gewoon op nummer 1 staan en daar ging het toch om? Als je de netwerkkabel uitneemt gaat de computer automatisch naar de wifi. Er hoeft dus niet meer in- en uitgeschakeld te worden.

 

Dat zou althans de bedoeling moeten zijn. Nadat ik de netwerkkabel (als test) had uitgenomen moest ik toch weer eerst klikken op "Verbinding maken" om op de wifi te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.