Ga naar inhoud

ChaletOS


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Voor de Linux liefhebbers,ben deze OS per ongeluk tegen gekomen.Getest in Vmware vond het leuk!

Stapje verder gegaan,eens live gedraaid,op mijn mini desktop acer,met mijn 23inch scherm,waar ik met geen enkel Linux systeem,goede schermresolutie kan maken(heb alleen onbord)met uitzondering van Ubuntu 15.10met de nieuwe kernel 4.4!

Installatie gedaan,alles gewist van systemen ,ja nu kan ik naar wens resolutie instellen :-)

Mijn bevinding is, ja natuurlijk voor mij :top: ,heeft veel gelijkenis met Zorin,ideaal voor één beginner!

Hier en hier vind je info en Youtube filmkes vind je hier.

P.S websites zijn Engels,is wel optie om te vertalen!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hopelijk is het stabieler dan Zorin.

Zorin was hier stabiel, Chalet zal ik moeten ondervinden.

 

 

Is het ook in Nederlands te zetten zoals meestal bij Linux?

Ja er is Nederlands.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn laptop werkt Zorin perfect maar niet stabiel.

Als ik van de ene internet verbinding naar G4 internet ga dan heeft hij het erg moeilijk mee en dan moet ik steeds opnieuw opstarten om alles opnieuw in orde te brengen.

Voor de rest is het wel vrij stabiel.

Chalet heb ik wel maar chaletOS moet ik nog proberen en dat zal ik wel eens doen.

Wel vervelend is dan ik de printer driver opnieuw moet installeren en dan weet ik uiteraard niet vanbuiten hoe ik dat moet doen.

Dan moet ik steeds op internet gaan om te zien hoe ik een zip bestand bijvoorbeeld moet uitpakken.

Bij Windows is dat uiteraard super gemakkelijk hé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat 4G betreft,kan ik je niet helpen,bezit het niet.

Printen doe ik heel zelden,moet ik iets printen ga ik naar de bib!Heb wel één Allinone van HP(9jaar oud)scannen doe ik soms met Windows.

Nog nooit aangesloten op één Linux systeem,lijkt me mooie uitdaging om eens te doen :-) .

Zou zeggen,probeer eerst Chaletos in Live!

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Printer installeren is op zich wel relatief gemakkelijk maar daarna moet je Linux zeggen naar welke IP adres (bij netwerkprinter) hij naar toe moet en dat is iets moeilijker als je niet direct help bij de hand hebt tenzij je natuurlijk goed Engels kan want meestal is Linux wel Nederlands maar handleiding is niet meestal niet het geval.

 

4G moet je uiteraard installeren in Linux want dat is niet standaard aanwezig.

Je moet gewoon een 4 usb dongel kopen en simkaart (dat kan ook van GSM zelf)

Puur gezien is 4G in Linux beter dan in Windows.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog beetje het menu bekeken,zag dit staan Great Little Radio Player 480 stations (werken niet allemaal) is voorgeinstalleerd,nog nooit tegen gekomen in andere Linux!Player zelf heeft ook nog veel opties hier vind je beetje info(is ook voor niet gebruikers van ChaletOS)

Mvg

   
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 3 jaren later...

Hallo allemaal

 

Hij heb chalet os al een tijdje in gebruik heb hier geen problemen bij ondervonden vind het ook zeer stabiel we spijtig dat ook al zet je het in het Nederlands sommige dingen blijven Engels. Trouwens kan iemand werken met het opdrachtenprompt van chalet os zou wel wat tips kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld hoe je afsluit binnen een bepaalde tijd of op een bepaalde tijd zou fijn zijn om te weten.

 

Vriendelijke groeten Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape prikte dit topic los
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.