Ga naar inhoud

Internetlink werkt niet in excel 2013 onder Windows 8.1


jetu

Aanbevolen berichten

Bij het aanklikken van een link in excel 2013 naar een website krijg ik de volgende foutmelding :

 

"Kan internetserver of proxyserver niet vinden"

 

Als ik het internetadres in outlook ingeef opent hij deze link wel.

 

Hoe kan ik deze link laten werken vanuit excel 2013 in Windows 8.1?

 

Mvg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als, zoals je schrijft, het probleem zich alleen in Excel voordoet, dan moet je gaan denken aan een instelling in dat programma. Controleer in het vertrouwenscentrum (Bestand - Opties - Vertrouwenscentrum --> Instellingen voor het vertrouwenscentrum) of er daar wat staat aangeduid dat bij klikken op een link verhindert dat je naar een website gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb het probleem met alle links in excel.

Ik heb deze links zelf ingevoegd, gekopieerd en geprobeerd uit ander excel bestanden.  Andere links invoegen werken ook niet. De linken worden wel in het blauw weergegeven.

 

Bij verder zoeken staat bij Microsoft support een verwijzing naar een registersleutel nl.

Office gebruikt met 64-bits Windows, moet u de Wow6432Node HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Office\9.0\Common\Internet gebruiken.

Dit heb ik gezocht maar vind deze sleutel niet terug bij mij op de computer.

Kan ik deze sleutel ergens anders terug vinden.  Of kan ik deze sleutel helemaal niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.