Ga naar inhoud

Cursus downloaden


fransie

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wist niet goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen, dus ik probeer het hier.

Ik krijg om de 2 weken 'n cursus thuisgestuurd, en betaal hiervoor.

Ik loop nu, door ziekte, 'n stuk achter en wil de lessen graag downloaden en opslaan.

De betreffende instantie echter heeft me laten weten dat de lessen er, op 'n bepaald tijdstip, afgehaald worden.

Hoe werkt zoiets? Kan ik ze dan niet meer openen?

Kan ik die cursus dan nu niet opslaan?

Ik krijg ze thuisgestuurd via m'n Gmail en heb al geprobeerd 'n les te downloaden, d.m.v. openen, rechterklik en opslaan. Dit werkte. De desbetreffende les staat nu in mijn Downloads.

Blijft dit zo, of werken ook de downloads na 'n tijdje niet meer?

 

Groetjes en bedankt,

Frans

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een beetje koffiedik kijken zolang we niet weten over welke cursus / site het gaat.

Heb je trouwens al eens gemaild naar de bezorgers van je cursus? Zij zijn de besten om op al je vragen te gaan antwoorden toch?

 

Maar in het algemeen geantwoord:

dingen blijven op het internet staan zolang de eigenaar/maker/beheerder van een site dat wil. Dat is degene die het op zijn eigen site kan zetten en het er ook weer kan afhalen op een ogenblik dat hij het zinnig vindt.

 

Als hij sommige zaken erafgehaald heeft - en jij betaalde ervoor - dan zijn dat zaken die je met hem/haar onderling moet regelen.

 

Als jij dingen gedwonload hebt EN je hebt ze op je computer bewaard, dan kan jij die (normaal) ten allen tijde gewoon openen / lezen. Je downloads blijven dus gewoon werken in dat geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij dingen gedwonload hebt EN je hebt ze op je computer bewaard, dan kan jij die (normaal) ten allen tijde gewoon openen / lezen. Je downloads blijven dus gewoon werken in dat geval.

 

 

Maar als er in die gedownloade documenten links naar een website staan en de inhoud van die links wordt verwijderd van de site, dan heb je er nog weinig aan. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nokiaprox ga er van uit dat Fransie,niet de linken opslaat maar het document volledig .Dan heb je geen links meer nodig!

Of bedoel je linken in document zelf?Dan klopt het idd.

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een pianocursus van Cor Bakker. Hierin zitten ook filmpjes.

Het secretariaat heeft me bij de kennismakingsles verteld dat alles er 2 jaar op blijft staan. Vandaar.

Ik ontvang ze dus op Gmail en naar blijkt kan ik ze downloaden. Rechterklik en naar Mijn Downloads.

Ik hoop vurig dat ik ze over 2 jaar nog kan openen.

 

Fransie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat 'binnen twee jaar nog kunnen openen': welke extensie hebben de bestanden? (Alleen in het geval dat het zeer speciale videoformaten zouden zijn zou het kunnen dat ze niet meer te openen zijn. Als het klassieke videoformaten zijn - mp4, mov, avi, ... - dan moet je er niet voor vrezen.

Daarom: vertel even welke extensie?

 

en wat je uuraanduiding betreft: staat het bij jou in je Accountinstellingen ook zó ingesteld? (kllik eerst op het 'tandwieltje' links onder in het zwarte vak)

post-20315-0-17276300-1455721930_thumb.j

 

BELANGRIJK: antwoord op deze laatste vraag alleen bevestigend of ontkennend. Het is niet de bedoeling van hier je oorspronkelijke vraag te gaan doorkruisen ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als er in die gedownloade documenten links naar een website staan en de inhoud van die links wordt verwijderd van de site, dan heb je er nog weinig aan

 

 

Ik bedoel inderdaad linken in de documenten zelf. En ik vermoed dat de filmpjes zélf niet via gmail doorgestuurd worden, maar wel een link naar een externe website. (Zoals o.a. in de videozone op dit forum, waar veel filmpjes via youtube te bekijken zijn). Die externe links zullen dus na 2 jaar niet meer werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke is dat ik de 1e les van de cursus vanmorgen nog geopend heb, en ik hem nu niet meer kan openen.

Als ik (in de les) op 'n filmpje klik dan is de afspeelbalk gearceerd,

Zo juist weer gedownload en de 1e download vervangen, en hij doet het weer.

Het lijkt er dus op, dat het na 'n paar uur of zo, niet meer lukt.

De extensie (Eigenschappen) van de download is .html.

 

Ik heb de tijd ingesteld zoals je zei, Passer.

Hij stond op Casablanca, dus dat zal nu wel beter zijn.

 

Bedankt allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.