Ga naar inhoud

Canon Pixma MP550 wil niet printen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn moeder heeft deze printer : Canon Pixma MP550 die niet wil printen wanneer enkel de zwarte inkpatronen vervangen worden.

Ik begreep dat er een groot en klein zwart patroon in zit die ze net verving. Omdat ze niet vaak print en enkel zwart-wit heeft ze de kleurpatronen niet vervangen, maar de printer wil dus niets printen zolang de kleurpatronen niet vervangen worden.

Ik zocht er even over op en blijkbaar is dit typisch aan bepaalde printers ; om de consument op kosten te jagen verplichten alle patronen te vervangen.

 

Nu vroeg ik me af of er bepaalde manieren zijn om dit te omzeilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / printer
Met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer (niet eigenschappen)
Klik op tab Grafisch
Kies grijstinten
Klik op geavanceerde optie en kies voor alle tekst zwart afdrukken

Mogelijk moet jij in uw geval misschien anders bekijken maar het principe is hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / printer

Met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer (niet eigenschappen)

Klik op tab Grafisch

Kies grijstinten

Klik op geavanceerde optie en kies voor alle tekst zwart afdrukken

Mogelijk moet jij in uw geval misschien anders bekijken maar het principe is hetzelfde

Bedankt Stegisoft, ik ga het haar een doorgeven en luisteren of het dan wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost : ze had enkel de kleine zwarte cartridge vervangen. De grote stond pas aangeduid als leeg vanaf het moment dat de kleine vervangen werd. Wat eigenlijk ook weer een negatief punt is aan deze printer :unsure:

Sinds de grote dus ook vervangen is kan ze, na telkens eerst het bericht te krijgen dat de andere kleuren op zijn, toch doorgaan met printen d.m.v. een knop in te drukken met een driehoek op.

Er staat wel bij vermeld dat als er achteraf problemen zijn met de printer het Canon z'n verantwoordelijkheid niet meer is, maar hij is toch al een tijdje uit garantie B)

 

Het zal bij mij toch nooit een Canon worden als ik ooit opnieuw een printer aanschaf :eviltongue:

 

De boze tong is voor Canon ;)

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf had verschillende Epson en 1 Canon inktjet printer gehad en ik moet zeggen dat Epson wel veel beter is doch ik had met beiden duizenden bladzijde afgedrukt. Sinds een paar jaar is dat een Kleurenlaser geworden.

 

Inktjet printer heeft het voordeel dat je mooie kleuren kan afdrukken en meestal ook foto.

Nadeel is als je niet veel gebruikt kan de inkt opdrogen en dan moet je het weer losmaken.

Ook de prijs per pagina afdrukken is een stuk hoger alhoewel erg prijsverschillend zijn tussen de merk en de hoeveelheid inkt er zit.

 

Kleur Laser printer (ik heb 2 verschillende merken gehad) heeft het voordeel dat het goedkoop is bij afdrukken.

In principe zal de toners nooit opdrogen.

Bij de ene laserprinter kon ik perfect foto afdrukken terwijl bij de ander niet zo is.

Maar bij de ene merk moet ik zeggen dat de toners regelmatig lekte want dan moet je nieuwe toners insteken en dat kost nogal veel geld.

Alhoewel de prijs goedkoop is om af te drukken ben je altijd veel geld kwijt vooral eer je kan afdrukken gezien de toners naargelang het merk nogal veel kost.

 

In uw geval heb je 2 soorten zwart.

In principe is dat voor véél mensen niet eens nodig tenzij je echt veel foto's afdrukt en dan heeft de kleine zwarte inkt wel zijn nut.

 

Als je een nieuwe inktjet printer koopt let dan vooral op dat je alle kleuren apart kan kopen als dat enigszins kan of ten minste zien dat prijs per pagina redelijk is. Meestal is goedkoop printer ook duur in inkt aankoop per ml.

 

Als je een boze tong uitsteek naar Canon printer, weet dan dat je geen rode inkt nodig hebt.:xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een beetje haar fout geweest bij aankoop denk ik ;)

Ze vond het toen wel belangrijk dat printer ook mooie foto's kon afdrukken en de prijs was ook wel interessant voor wat de printer kon (destijds) : afdrukken, kopiëren en scannen.

Het is wel handig als de printer een foto mooi afdrukt maar uiteindelijk is het toch wel interessanter om een aantal foto's bij mekaar te "sparen" om te laten afdrukken via een winkel.

 

Zelf heb ik geen printer meer staan omwille van plaatsgebrek maar als ik ooit overweeg om er terug één aan te schaffen dan kijk ik zeker naar de prijs van de vullingen. Kans is groot dat ik eerst hier eens om tips kom vragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.