Ga naar inhoud

Medicijnen bijhouden.


elloco

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Ik werk in Excel 2007.

 

Ik wil graag medicijnen van mensen bijhouden en zo nodig bestellen.

 

Nu weet ik eigenlijk niet veel van formules of VBA codes.

 

Daarom graag jullie ondersteuning gewenst.

 

Wat wil ik graag:

Ik zou graag willen een formule, waar de dag vandaag in is ingebouwd (G 2 ) en het aantal pillen inname per dag wordt verrekend (D 6 plus volgende rijen) in kolom G .

 

De bedoeling is dat elke daarop volgende dag het aantal pillen (medicijnen) automatisch wordt afgetrokken van C5,C6,C7 enovoorts , en de huidige correcte overgebleven voorraad wordt ingevuld in G5, G6, G7, enovoorts.

 

Zie mijn voorbeeld:

Medicijnen bijhouden.xls

 

Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo bucky,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Het lijkt me een prima programma.

 

Moet  het nog even testen, ik heb nog wel wat vragen:

- Ik wil graag de kolommen verkleinen, zodat alles in mijn laptopbeeld in zicht is.

  Echter dat gaat niet, volgens mij is de werkblad beveiligd, klop dit ? zo niet wat doe ik fout.

 

-Bij bestellen staat: Kolom A wordt autom. Ingevuld.

 Bedoel je soms dat het nr van dat bewuste medicijn opkomt in bestelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het bestandje openen zonder ingeschakelde macro,s  en dan de beveiliging er af halen. Als je de kolommen "huidig receptnummer" en "naam arts" niet nodig hebt kun je ze gewoon verwijderen. De overige kolommen heb ik al zo klein mogelijk gehouden. Je kunt rechts onder ook "in of uitzoomen". Vergeet dan niet om het bestandje weer op te slaan met ingeschakelde macro's

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt gemeld:

 

De cel of grafiek die u wilt wijzigen is beveiligd en heeft en heeft het kenmerk Alleen lezen.

Als u een beveiligde cel of grafiek wilt wijzigen, verwijdert u eerst e beveiliging met de opdracht Beveiliging blad opheffen ( het tablad revisie in de groep wijzigen). Mogelijk wordt u gevraagd een wachtwoord in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.