Ga naar inhoud

Medicijnen bijhouden.


elloco

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

elleco,

Zet in cel C5 de volgende formule: =ALS(Blad2!$B8="";"";Blad2!$B8) en trek deze door tot C13. de formules in kolom H kun je verwijderen, daar kwam eerst het "receptnummer" te staan. Je kunt nu F3 tot F18 kopiëren en plakken in je email.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bucky,

Dit is echt een top bestandje, ben echt heel erg blij mee.

Ik heb nog een verzoek als het mag, kan het niet dan ben ik evengoed superblij met dit bestandje.

In de houdige vorm moet je als er nieuwe medicijnen besteld moet worden en je heb ze binnen ontvangen de  rest voorraad bijwerken van bijvoorbeeld K8 en de medicijnen van de apotheek  samen optellen en dan invoeren in G8,  stel, je hebt van de apotheek 20 pillen ontvangen.

 

Dan zou je  55 + 20 = 75 moeten invullen in G8 moeten invullen met natuurlijk de juiste datum van aanpassing.

 

Nu had ik gedacht om een nieuwe kolon in te voeren: I 8

 

Daar zou ik graag het werkelijk ontvangen aantal pillen van de apotheek willen invoeren in dit voorbeeld 20 stuks.

 

De bedoeling is dat het systeem dan  I8 opteld met K8 en het resultaat dan komt in G8.

 

Dan hoef ik niet  zelf te rekenen (optellen).

 

En natuurlijk vanzelfsprekend de juiste datum invoeren van aanpassing.

 

Als ik dit wil invoeren dan krijg ik de melding : Kringverwijzing.

 

Misschien weet je hier raad mee.

 

Mocht het niet kunnen dan is dat geen ramp hoor. Ben al erg tevreden met dit opzet.

Zie mijn voorbeeld:

Medicijnnen bijhouden vanaf 10-3-2016 kopie 1.xls

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kolommen H en I zijn verwisseld, omdat je de gegevens in volgorde van links naar rechts moet invullen, daar er anders foutieve waarden verschijnen.

Probeer het maar eens uit.

Ik zie dat je met Excel 2003 of lager werkt, daarom 2 bestandjes

1-Kopie van Medicijnnen bijhouden vanaf 10-3-2016 kopie 1.xls

1-Kopie van Medicijnnen bijhouden vanaf 10-3-2016 kopie 1.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.