Ga naar inhoud

HP LaserJet 2055d


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Toen ik een paar maanden geleden overschakelde naar Windows 10, leverde dat meteen problemen op voor mijn HP LaserJet 2055d-printer. Installeren met de originele dvd bleek niet meer mogelijk, maar door de printer gewoon in te schakelen, kon ik enkele basisfuncties (eigenlijk gewoon het printen) opnieuw gebruiken. Alle extra's (informatie over de tonercassette, ...) was ik kwijt.

 

Ik had hierover reeds telefonisch contact met HP, maar daar wisten ze mij alleen maar koudweg te vertellen dat er van de kant van HP helemaal niets zou gebeuren om deze printer (die ik nochtans pas een drietal jaar geleden kocht) te laten functioneren binnen Windows 10.

 

Gisteren kreeg ik een grote update van Windows 10. Ondanks het bericht achteraf dat mijn bestanden 'onaangeroerd' waren gebleven, bleek de printer na de update volledig te zijn gedeïnstalleerd. Het lukt nu ook op geen enkele manier nog om hem aan de praat te krijgen.

 

Ik heb de printer nochtans dagelijks nodig en nu kan ik helemaal niets meer printen.

 

Ben dus op zoek naar een oplossing om de printer toch aan de praat te krijgen in Windows 10, want uiteraard ga ik geen nieuwe printer kopen als de huidige eigenlijk nog perfect zou moeten functioneren.

 

Iemand een idee?

 

Beste groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jd027,

welkom op PC-Helpforum.be. :)
 

Ik had hierover reeds telefonisch contact met HP, maar daar wisten ze mij alleen maar koudweg te vertellen dat er van de kant van HP helemaal niets zou gebeuren om deze printer (die ik nochtans pas een drietal jaar geleden kocht) te laten functioneren binnen Windows 10.

 

Beetje een bizarre uitleg van HP, want via deze link zijn de drivers voor jouw printer onder Windows 10 beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Asus,

 

Bedankt voor de reactie!

Ik had de HP Universal Print Driver for Windows PCL6 (64-bit) reeds proberen te installeren, maar zonder resultaat.

 

Daarnet nog even opnieuw geprobeerd (bij de installatie gekozen voor USB-aansluiting omdat de printer via USB werkt), maar dat levert niets op.

 

Bij de eerste poging om een bestand af te drukken komt er alleen een wit blad uit de printer (de tekst van het bestand staat er dus gewoon niet op).

Bij de tweede poging om een bestand af te drukken, gebeurt er helemaal niets meer (de printer reageert in het geheel niet; uiteindelijk zit er niets anders op dan de afdruktaak te annuleren).

 

Tot gisteren kon ik wel perfect printen (zij het dat de oorspronkelijke functionaliteiten van de printer niet allemaal meer werkten).

 

Misschien doe ik iets verkeerd, maar het is mij wel compleet onduidelijk wat dan wel...

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Opnieuw bedankt om mij verder te helpen.

 

Ik kan het filmpje navolgen tot op het moment dat ik een printerpoort moet selecteren (in het filmpje op 1:26). Ik zou moeten kunnen kiezen voor DOT4_001 (HP Print Device), maar deze poort staat niet in de lijst die ik ter beschikking heb.

 

Daarnaast weet ik niet goed wat te doen met het schermpje 'Install printer drivers' dat in het filmpje verschijnt op 0:15. Ik vind dit schermpje nergens terug op mijn computer en ik begrijp ook niet goed wat ik er precies mee moet doen.

 

Beste groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit helaas niet reconstrueren voor je: ik beschik niet over een dergelijke printer en bovendien werk ik (bewust) niet met Windows 10.

 

Heb je de eerder geïnstalleerde HP-software van je systeem verwijderd of is die momenteel nog aanwezig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er was in het scherm 'Programma's en onderdelen' helemaal niets meer van HP geïnstalleerd.

Ik heb nu nog eens opnieuw geprobeerd, ditmaal met de PCL5-versie in de plaats van de PCL6-versie van de printerdriver.

Die driver is wel degelijk geïnstalleerd; er staat bij 'model' zelfs HP Laserjet 2055d (wat klopt met mijn printer).

Maar de printer drukt helemaal niets af als ik daartoe de opdracht geef.

Het te printen document blijft in de wachtrij staan; het enige wat ik uiteindelijk kan doen, is het te verwijderen.

 

Deze namiddag stel ik overigens vast dat de Windows 10-update veel meer heeft gedaan dan alleen maar mijn printer 'automatisch' deïnstalleren.

- Mijn scanner (Epson V750) was gedeïnstalleerd; kon ik alleen maar opnieuw installeren door een nieuwe driver op te halen. Toen ik Windows 10 eind december pas had, kon ik nochtans nog met de originele dvd installeren.

- Externe harde schijf: gedeïnstalleerd.

- USB-stick: gedeïnstalleerd.

 

En dat allemaal terwijl op het einde van de update de verzekering van Windows kwam dat mijn bestanden 'onaangeroerd' waren gebleven.

Windows 10 zou een stap vooruit moeten zijn; in de plaats daarvan alleen maar ergernis.

 

Vraag mij af of ik de enige ben die deze ervaring heeft met die update?

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

1) De externe harde schijf en de USB-stick hebben zichzelf opnieuw geïnstalleerd op het moment dat ik ze inschakelde/inplugde. Ze functioneren dus allebei opnieuw.

 

2) Met de af te drukken documenten heb ik zowel geprobeerd met een Word-document als met een WordPerfect-document. Geen van beide wilde afdrukken.

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.