Ga naar inhoud

HP LaserJet 2055d


jd027

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Helaas, Word als administrator uitvoeren brengt geen soelaas.

Vanuit gelijk welk programma ik overigens probeer te printen: het lukt niet.

 

Als ik mijn computer opstart en ik probeer een pagina te printen, gebeurt het volgende:

1) De eerste keer lijkt alles goed te gaan: er gaat zelfs een blad papier door de printer, maar het is gewoon wit (er wordt niets afgedrukt).

2) De volgende keren gebeurt er helemaal niets meer. De geprinte documenten staan in de wachtrij; het enige wat mogelijk is, is om ze te annuleren. Er gaat nu zelfs geen blad papier meer door de printer.

 

Ik heb nog eens grondig op het internet gezocht en het ziet ernaar uit dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik heb blijkbaar de volgende HP-error: 49 Err 3D90A44.

Onder andere hier wordt een procedure beschreven om het op te lossen: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/hp-laserjet-p2055d-not-able-to-print-after/1aa8111d-f8e8-41ff-a788-98a96489ab42?auth=1

Geen enkele van de drie beschreven methodes helpt echter (niet de eerste twee methodes; en bij de derde methode blijkt het om niet meer bestaande webpagina's te gaan).

 

Ik hoop dat iemand met deze bijkomende informatie een oplossing kan suggereren, want ik ben zelf geen zo'n grote informaticus om dit in orde te kunnen krijgen.

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega clarkie gaf me nog onderstaande suggesties mee:

 

- je zou de printer kunnen loskoppelen dan alles van de printer verwijderen ... PC herstarten, printer terug aansluiten en afwachten of de printer zo herkend en geïnstalleerd wordt.

- een andere mogelijkheid is de driver voor de printer installeren via de compatibiliteitsmodus Windows 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor de twee suggesties van Clarkie, maar geen van beiden levert iets op.

 

Als ik alles van HP verwijder, daarna opnieuw opstart en de printer terug aansluit, wordt de printer herkend en installeert hij zich (ik merkte dat hij zichzelf dan installeert als de PCL6-versie van de online terug te vinden nieuwere drivers). Daarna echter dezelfde miserie: bij een printopdracht gaat één pagina door de printer, maar er wordt niets afgedrukt; de volgende printopdrachten doen niets meer (je kunt ze enkel verwijderen).

 

Werken met die compatibiliteitsmodus levert ook niets op. Ik heb geprobeerd met Windows 7 (dat was de versie waarop de printer tot in december 2015 correct werkte), maar dat zorgt ook niet voor een oplossing (weer dezelfde problemen als hierboven beschreven: één onbedrukte pagina; daarna helemaal niets meer).

 

Deprimerend...

Wat kan ik nu nog doen?

Ga nog eens kijken wat ik aan die HP-error 49 Err 3D90A44 zou kunnen doen, maar voor mij is dat allemaal een beetje Chinees...

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leverde jouw speurtocht naar de HP-error 49 Err 3D90A44 nog wat op ?

 

Ik heb voor jou geen concrete tips meer, mogelijk hebben andere leden die nog.

 

Het verwijderen van de updates die volgens jou mee aan de basis van je problemen liggen kan een tijdelijke oplossing bieden.

 

Een terugkeer naar je vorige besturingssysteem (hetzij vanuit Windows indien binnen de 30 dagen na het uitvoeren van de upgrade, hetzij via een image die werd aangemaakt voor het uitvoeren van de upgrade) kan ook een oplossing zijn.

 

Windows 7 wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020, Windows 8.1 wordt nog ondersteund tot 10 januari 2023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, helaas geen verdere stappen vooruit meer.

Alles wat ik online kan vinden over die error, lost mijn probleem niet op.

Heb intussen een vraag gepost op een Engelstalig HP-forum, maar voorlopig blijft het daar helemaal stil.

 

Terugkeren naar mijn vroegere Windows 7 kan ik niet via het omkeren van de upgrade: het is een nieuwe computer, waarop meteen Windows 10 werd geïnstalleerd.

Om terug te keren, zou ik Windows 10 er helemaal moeten afgooien en Windows 7 helemaal moeten herinstalleren.

 

Ik hoop dat iemand alsnog een oplossing kan suggereren, want het is echt geen doen om elke dag weer bestanden elders te moeten laten printen.

 

Groeten,

 

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag (na nog een nieuwe, vruchteloze installatiepoging van de printer) stel ik nu vast dat het plots een andere error is geworden: niet meer 49 Err 3D90A44, maar 49 Err 3D910C8.

Ik weet echter nog steeds niet hoe ik dit kan oplossen.

jd027

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.