Ga naar inhoud

Openen Outlook bijlagen


Yoyo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik werk met windows 7 en werk met outlook/live.com (Outlook Mail).

Ik heb problemen om het openen van foto bijlagen van inkomende mails te beheren.

(Ik hoop dat ik hier in de correcte ladder ben, ik werk niet met -en heb geen- MS Office)

 

Het betreft binnenkomende JPG foto's.

Sommige jpg foto's worden onmiddelijk geopend op een zwarte achtergrond als ik op de mail bijlage foto logo klik.

Voor andere krijg ik echter een bericht "Wat moet Firefox met dit bericht doen?".

Als ik dan vraag om te openen met Winbdws Photo Viewer dan doet hij dat.

Als ik echter vraag om "dit vanaf nu automatisch doen voor dit type bestanden" dan weigert hij het te doen als ik volgende maal dergelijke foto wil openen. Ik krijg dan weer dezelfde vraag "Wat moet Firefox met dit bericht doen?" enz.

Ik heb opgemerkt dat staat genoteerd dat de jpg bestanden (die niet onmiddelijk worden geopend wanneer gevraagd)  van https://dub119.afx.ms (afkomstig?) zijn. Is dit de reden waarom ze niet onmiddellijk geopend worden? zo ja, waarom dit onderscheid? Hoe dit vermijden?

 

PS. Ook bij Firefox opties staat bij opties - toepassingen aangegeven dat een jpg bestand  moet worden geopend met Windows Photo viewer.

Als ik de foto's download en dan aanklik dan worden ze alle zonder problemen met Windows Photo Viewer geopend.

 

Waarom lukt het Outlook mail niet om alle jpg foto bijlagen op dezelfe manier te openen?

 

Dank bij voorbaat

 

 

post-34497-0-33926500-1457882005_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / standaardprogramma

Klik op Uw standaardprogramma instellen en zoek daar een programma om al uw afbeelding te bekijken en zet het standaard.

 

Indien dan niet lukt dan op je Firefox en type in de adresbalk dit: about:preferences#applications en zoek daar uw extensie zoals jpg en kijk welke programma daar ingesteld is en je kan dat veranderen. (je kan vetgedrukte tekst ook kopiëren en plakken)

 

Mogelijk kan dit een codec zijn en dat kan je vanaf deze pagina downloaden en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.