Ga naar inhoud

netwerk beveiligen


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik kreeg volgende mail van mijn nicht

 

Seg, ik heb zelf mijn netwerkverbinding proberen te beveiligen maar het lukt mij niet. Als ik dat instel kan ik zelf niet meer op internet ...
ik zit met een onbeveiligde verbinding dus iedereen die voor de deur staat kan op internet hé en k denk dat sommige daar gebruik van maken.
Hoe moet ik dit juist instellen en moet ik bij proximus dit aanvragen of is dit niet nodig? want er wordt wel een code gevraagd of heeft dat er niets mee te maken?

 

 

Ik ken er niet veel van, wat moet ik haar aanraden? Modemmodel vragen en handleiding lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien is het wifi-netwerk al door Proximus beveiligd, maar je kan zelf je wachtwoord en netwerknaam wijzigen. De werkwijze verschilt, afhankelijk van het type modem (bbox2 of bbox3). Klik_hier voor de handleiding van Proximus. Vergeet niet na het wijzigen van je gegevens ook de link verbinding_maken_met_uw_wifi-netwerk te bekijken, want ook op je PC/Smartphone moet je de instellingen (nieuwe naam/wachtwoord) veranderen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal afwachten wat ze gaat zeggen.

Kan het zijn dat het een hele oude modem is en dat die niet in de lijst staat in je link? Want ze heeft haar laptop al 7 jaar (vista) en ik weet niet vanaf wanneer haar modem dateert.

Even afwachten op haar mailtje. Erg bedankt voor de linken!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is haar gelukt, blijkbaar was het toch niet standaard beveiligd want windows kwam vroeger steeds met melding "onbeveiligd netwerk". Nu is het haar gelukt dankzij de juist link waar de uitleg stond van Proximus.  Nu valt internet wel af en toe uit?? En soms moet ze ook 3x proberen om een bericht te sturen met haar gsm, dus gsm "netwerk" werkt soms niet. Gsm abonnement is van Scarlet.

 

Kan het één met het ander te maken hebben? Vroeger viel internet nooit uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke beveiligingsprotocols de modem aankan (misschien kan je met merk en model eens laten weten - is hij door Proximus geleverd?), maar het wegvallen van de wifi zou kunnen te maken hebben met de keuze van de beveiligingssleutel. Probeer eens verschillende combinaties van WPA/WPA2 en TKIP/AES, zoals te vinden is in de handleidingen in de eerste Proximus-link uit bericht 2. Volgens deze_link bvb zou de combinatie WPA2/TKIP niet goed werken op een bbox-2.
Berichten versturen via GSM: Als het hier gaat om SMS-en, dan heeft dit niets te maken met het draadloos netwerk. Als het gaat om WhatsApp, Messenger of een dergelijke service die over het internet gaat, dan kan het natuurlijk wel met wifi te maken hebben als de smartphone verbinding maakt via haar wifi-netwerk (en die verbinding net dan wegvalt).
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.