Ga naar inhoud

WMA audio bestanden afspelen.


djdanvan

Aanbevolen berichten

Aan PCH,

 

Jaren terug heb ik op mijn computer Windows Xp vele vele CD's met Windows Mediaplayer 11 geript. en op mijn computer mooi in mappen geplaatst,

die altijd mooi en zonder problemen afgespeeld konden worden.

Ik heb ook al eens geprobeerd enkele van die audiobestanden op een stick geplaatst en op een andere computer proberen afte spelen maar nee, dit gaat niet.
Ik heb al enige tijd een andere computer aangekocht maar de .wma bestanden bleven op mijn XP machine staan die ik enkel gebruikte om de geripte muziek af te spelen.

Nu de huidige computer eerst met Win8.1 en nu met Win 10 erop speelt zonder problemen de huidige .wma bestanden af maar geen enkele van de vroegere  .wma bestanden die ik met mijn Xp computer (Windows Mediaplayer) heeft geript nochtans zijn die ook met het .wma extensie.
Steeds komt er een bericht op, zie hierbij.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn want ik heb daar vroeger enorm veel tijd en werk ingestoken.

De muziek die ik nu ript met MediaPlayer doe ik nu in MP3 en dat is OK.

 

Wie kan mij helpen?

grt djdanvan

 

post-1661-0-38865100-1458575153_thumb.jp

post-1661-0-25195400-1458575164.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na VLC media player en ook GOM player geïnstalleerd te hebben geen enkel positief resultaat.

 

Steeds kom ik uit op bovenstaand bericht.

 

Blijkbaar zit er NIETS anders op om al mijn CD/DVD die ik vroeger gedigitaliseerd heb opnieuw te rippen.

Amai zoveel werk.

Maar wat als dit na enkele jaren blijkt dat dit terug weer niet meer werkt?

Of heb ik het verkeerd voor?

 

grt.djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ djdanvan,

Voor meer informatie als men naar Windows 10 is overgestapt zie ☛ Hoe u uw dvd's weer kunt afspelen in Windows 10.

Wellicht zoals stegisoft VLC Media Player heeft voorgesteld in bericht #2, probeer de CD's met wma-bestanden handmatig te laten afspelen.

Gebruik zelf géén Windows 10, kan dus niet testen.

Indien bovenstaande niet lukt, zie onderstaande opties:

p.s.: naar mijn weten wordt GOM player met beestjes geleverd, wellicht verwijderen ? aangepast door iEscape
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.