Ga naar inhoud

Soundblaster cinema werkt niet in W10


roald 6

Aanbevolen berichten

Vandaag Windows 10 op pc gezet en kom tot de vaststelling dat Soundblaster niet werkt.

Als ik een cd afspeel is de muziek nu slecht.

Op internet lees ik dat Soundblaster niet werkt onder W10.

Is er ergens een alternatief zodat de muziekkwaliteit beter is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel Windows ook nieuwe codec had toegevoegd ten opzichte van andere Windows kan het zijn dat er nog zijn die Windows niet heeft en dat kan je doen met K-lite codec en klik op download

 

Mogelijk moet je soundblaster opnieuw downloaden.

Als je uitpakt dan met de rechtermuisknop op setup.exe klikken en tab compatibiliteit instellen naar Windows 7 of 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg geen geluid meer. Dit komt omdat ik een scherm kreeg waar ik keuze had tussen soundblaster en dat andere weet ik nietmeer. Dus ik kies soundblaster en geluid is weg.  Maar waar die instelling staat, geen idee.

Die codec heb ik gedownload en die soundblaster zie ik nergens waar ik dat kan downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je op deze pagina de driver vinden?

Ik heb nog nooit soundblaster gehad maar ik vermoed dat je bij configuratiescherm kan zien.

Ofwel Windows toets en dan op apps klikken.

Het kan ook zijn dat je in de bios moet instellen.

 

Je hebt wel nog geluid maar dan van de moederbord.

Daarom dat je moet kiezen tussen soundblaster of standaard geluid van moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die pagina staat de driver niet.

Nu wou ik systeemherstel doen naar het punt dat het wel werkte, maar zelfs dat lukt niet.

Die soundblaster zou ik die eventueel kunnen verwijderen en vervangen door een goed alternatief?

aangepast door roald 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik deze pc kocht verleden jaar, heb ik laten bouwen,  had ik de keuze, in het scherm of  toren.

Aansluiting scherm is HDMI. Ik had toen getest en leek me beter in't scherm.

Waarom die dat in W10 niet doet en in W8 wel is een raadsel

Ja, ik heb de juiste keuze gemaakt in de toren.  :)

Die cd heb ik waarschijnlijk wel ergens, moet er naar zoeken, want met opruimen kan t op een rare plaats liggen  :)

Alleszins bedankt voor de uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.