Ga naar inhoud

Microsoft Dynamics Navision


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. 

 

SInds kort leren we op school werken met Microsoft Dynamics Navision.

Nu hebben we van school een ZIP gekregen met daarin de setup download en de nodige SQL-download. 

 

De installatie van de SQL-server is denk ik vlot verlopen. Hierna heb ik de setup gevolgd uit het ZIP-bestand om Navision te downloaden. Na de demo installatie krijg ik volgende foutmelding "Microsoft Dynamics NAV build 37874 Foutrapport"

 

 

De installatie is stopt aan 99% en draait dan alles terug.

 

Met het ZIP bestand is niets verkeerd, aangezien het bij sommige medestudenten wel lukt, ook op windows 10. 

 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

aangepast door dhoeken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb windows 10 en hierin zit powershell 5.0.

In de installatiefolder staat een download van powershell 3.0. Zou het kunnen dat de installatie enkel mogelijk is als je powershell 3.0 hebt?

 

Ben bezig trouwens ook bezig met de scan. De resultaten volgen. Maar ik verwacht hier geen problemen.

 

Anders zou ik de volledige installatie eens opnieuw willen starten, dus ook de SQL-server. Hiervoor zou ik de SQL servers willen verwijderen. Aangezien ik niet zo thuis ben in deze SQL toestanden zou ik jullie daarom willen vragen welke SQL-bestanden verwijderd mogen worden. 

 

post-26735-0-18194500-1460831754_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma staat op de computer, maar nu heb ik een ander probleempje. Als ik Navision probeer te starten krijg ik de foutmelding "The program cannot create a connection to the server". Iemand hier ervaringen mee? 

 

Heb al topic's gelezen waar je een uitzondering in je firewall moet zetten en dergelijke, dit heb ik nog niet gedaan. Maar heb deze wel al tijdelijk uitgeschakeld. Dit helpt echter niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zonet beide zaken uit de link uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Hoe wijs ik de andere poort dan toe? Want als ik de foutmelding krijg en ik klik op "neen", dan opent er een venster met select server.

Current connection: you are not currently connected to a server. 

Change connection:

- Server adres: PC-ACER:7046/DynamicsNAV80

- avaiable companies: (leeg)

 

Ik kan het server adres niet wijzigen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.