Ga naar inhoud

Powerline adapters geraken niet verbonden


frodo1984

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds vanochtend is er opeens geen verbinding meer tussen de twee powerline adapters. Vrij vervelend want onze tweede digicorder van Telenet was via de powerline adapter verbonden. En zo konden we de opnames van beide digicorders delen. Ik heb niet meteen een idee wat de oorzaak kan zijn... Ik heb de powerline adapters zo een 8 maanden in gebruik en deze hebben altijd perfect gewerkt...

 

Het type powerline adapter is MT Logic PL-1221 (zie hier voor meer details: http://service.mtlogic.com/nl-nl/product/10004009/pl-1221-be.aspx?tab=downloads).

 

Er zitten drie lampjes op elke adapter. De power led lampjes (drie branden perfect als ze ingeplugd zijn).Ook de ethernet-LED lampjes branden van zodra ze verbonden zijn via een ethernet-kabel.

 

Het zijn enkel de middelste lampjes (de powerline-LED lampjes) die totaal niet branden (niet groen, niet oranje en niet rood).

 

Doe ik iets verkeerd? Of zouden de adapters gewoon stuk zijn? Zoja, kan ik daar op een of andere manier zeker van zijn? Want de andere lampjes werken wel perfect...

 

Ik heb ook al eens geprobeerd via volledige reset, maar dat hielp ook niet. Hoe werkt de reset trouwens? Moet de reset knop dan op beide adapters gedurende drie seconden ingeduwd worden? En wanneer? Als ze uit het stopcontact zijn? Of net als ze ingeplugd zijn?

 

Hopelijk heeft er iemand hier wat tips voor mij?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reset is meestal op WPS gedurende minstens 15 seconde drukken tot de lampjes flikkeren.

Best een tweede keer doen.

 

Je kan de handleiding lezen hoe je moet doen om verbinding te maken.

 

Nota: het kan zijn dat er een update was met de modem of eventueel heel even uit is geweest.

In dat geval moet je modem opnieuw opstarten en alle powerline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Modem heb ik al eens uitgetrokken, heeft jammer genoeg niet geholpen. Er zou inderdaad ook een cd-rom moeten zijn om het eventueel via de pc te doen, maar die vind ik dus nergens... En deze software staat blijkbaar ook niet op hun site. In mijn ogen heb ik alles geprobeerd wat ik zou kunnen, maar het wil maar niet werken. Zouden de adapters dan stuk zijn? Maar waarom werken lampje 1 en 3 dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan altijd dat een van de toestel stuk is.

 

Ik heb even de handleiding gekeken en om te kunnen resetten (afbeelding = 6) moet je onderaan waar de netwerkkabel met een dun naaldje in een dun gaatje prikken tot de lampjes flikkeren en doe dat met elke powerline.

 

Let ook op dat netwerkkabel goed vast zit.

 

post-2794-0-95898900-1460841669_thumb.jp

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.