Ga naar inhoud

airzip2.inspsearch.com


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds 3 dagen stuurt mijn browser me steeds door naar airzip2.inspsearch.com  sinds dien zit ook ongewenst met adblocker van starkIndustry (deze is in het rusisch, en loopt vast tijdens het verwijderen) 

 

heb al meerdere tools en scanners laten lopen maar tevergeefs. heb net uit noodzaak de upgrade gedaan van 7 naar 10 maar blijf met het zelfde prob zitten

 

mss dat hier iemand raad weet?

 

alvast bedankt

Tom

 

 

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 pps-qq-19;s
C:\Users\Tom\AppData\Local\Temp\pps-qq-19.exe;f
QQPCTray;s
C:\Program Files (x86)\Tencent;fs
{3ad3263c-cc1b-432e-bf08-9059586c7d7a};s
C:\ProgramData\Package Cache\{3ad3263c-cc1b-432e-bf08-9059586c7d7a};fs
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\41A66E7E5EE1\extensions\{12ca4747-8b0c-4010-8a96-3c310b50b89b};fs
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\41A66E7E5EE1\extensions\{4cc4a13b-94a6-7568-370d-5f9de54a9c7f};fs
C:\Users\Tom\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\41A66E7E5EE1\extensions\{81BF1D23-5F17-408D-AC6B-BD6DF7CAF670};fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{7C260B4B-F7A0-40B5-B403-BEFCDC6A4C3B}];r64
[font=microsoft jhenghei,sans-serif]电脑管家网页防火墙-;r64[/font]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"pps-qq-19"=-;r64
" QQPCTray"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r64
"{3ad3263c-cc1b-432e-bf08-9059586c7d7a}"=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek.exe is naar bureaublad opgeslagen. en uitgevoerd maar nog steeds die melding.

 

heb ondertss ook eens gekeken wat er juist in die map Temp staat

x8c3lq7.png

 

 

heb deze bestanden eens verwijderd samen met zoek.exe op burauxblad en de procedure opnieuw gedaan. Maar weer dezelfde scriptfout en alle bestanden worden weer in de Temp map gegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
    • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
    • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.


    [*]Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren. [*]Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn. [*]De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van. [*]Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.

    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.




MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.


Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.