Ga naar inhoud

automatisch rijen omkaderen met dezelfde waarden


Ekka

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

In Excel heb ik een lange lijst met namen en aan welke activiteiten deze namen hebben deelgenomen. Elke activiteit heeft dan een losse regel. Het kan dus zijn dat er 3 regels gevuld zijn met Pietje die aan 3 activiteiten deelneemt, bijvoorbeeld:

 

Pietje Jansen      volleybal

Pietje Jansen      zwemmen

Pietje Jansen      hockey

Jantje Pieters      volleybal

Jantje Pieters      waterpolo    

 

omdat mijn bestand ruim 7000 regels bevat, zou ik graag automatisch alle rijen met dezelfde naam omkaderen. Zodat ik in één oogopslag kan zien hoeveel regels (activiteiten) één persoon heeft. Nu selecteer ik -in het voorbeeld hierboven- de drie regels van Pietje en klik op 'dikke kaderrand'. Vervolgens selecteer ik de twee regels van Jantje etc. Een omvangrijke klus voor +- 2000 namen en ruim 7000 regels...

 

Kan iemand mij helpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ekka,

Naast de activiteiten van Pietje zul je toch ook de activiteiten van anderen willen weten. 

Als je die ook gaat omkaderen, hoe wil jij dan de verschillende personen onderscheiden?

Elke persoon een andere kleur omkadering?

Of wil je telkens slechts van 1 persoon de activiteiten weten/opvragen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.