Ga naar inhoud

ad.doubleclick.net


Aanbevolen berichten

Ga naar de site van ESET Online Scanner.
Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”
In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden
Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.
Kies voor “Download” van dit bestand.
Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe
Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”
Klik op “Start”
Klik op "Advanced settings"
Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology



Klik op “Start”
De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die ad.doubleclick.net ben ik op het eerste zicht nu verlost maar banners blijven verschijnen bij het bezoeken van internetpagina's,er is nu zelfs ééntje bijgekomen "adfly".Ik denk dat het beste zal zijn om toch de pc te formatteren,wat hebben we nu al allemaal  ni gedaan.Als ik internet explorer open verschijnt  een banner van r.twenga.nl,als ik daar dan op klik verschijnt een internetpagina "dress for less",wa is dat hier toch allemaal

 

Mvg,

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst nog iets willen proberen alvorens over te gaan tot een drastische actie als formatteren.

 

Open Google Chrome, log in met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.

  • Klik vervolgens op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Synchronisatie opnieuw instellen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK

5309c5cd05853-chrome.png

 

  • Log vervolgens uit op Google Chrome en sluit chrome.
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd maar ondertussen kan je verder surfen met een andere browser.
  • Log aan het einde van de middag even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en het probleem is verholpen.

 Als het probleem is opgelost, kan je de synchronisatie weer inschakelen.

 

Tijdens het wachten kan je ook AdwCleaner nog eens uitvoeren (scannen en verwijderen) en het logje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey kweezie,

 

Vooraleer ik verdere stappen onderneem moet ik nu wel zeggen dat ik bijna géén problemen meer ondervind als ik chrome gebruik maar wel problemen heb bij het gebruiken van internetexplorer.We zijn hier met 2 ik gebruik chrome mijn vriendin explorer.Als ik explorer gebruik is de homepagina ingesteld op www.hln.be .Tot hier gaat alles nog goed,maar van zodra ik nu op een artikel klik begint de miserie,eerst opent zich een andere pagina dan die die ik wens te lezen,banners die verschijnen oa jollywallet,enz..misschien moeten we hier eens op verder zoeken en chrome even links laten liggen.Nog even vermelden,op het moment dat ik klik om het artikel te lezen kijk ik naar het browservenster en daar verschijnen eerst ook de namen van een paar sites (die zich wel niet openen)die ik van haar noch pluimen ken of heb gehoord.Dus vooraleer ik die stappen onderneem bij de laatste mail van jullie wacht ik op een antwoord wat ik nu best moet doen.

 

Mvg,

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de sync opnieuw ingesteld maar bij mij heeft dat maar een paar seconden geduurd,kan dat?

De reactie op je klik zal inderdaad niet lang duren maar vooraleer de opgeslagen gegevens effectief van de servers zijn gewist, kan wel iets langer duren.

 

 

AdwCleaner verwijdert telkens dezelfde items.

Dat deed mij vermoeden dat er iets is dat steeds terugkeert of zichzelf weer installeert.

Daarom heb ik de synchronisatie laten uitzetten want waarschijnlijk zijn (of waren) de besmettingen mee opgeslagen op de servers van google en werden ze zo telkens weer opgevist.

Door de synchro uit te zetten, worden alle opgeslagen gegevens op de servers van google gewist en dus ook eventuele besmettingen verwijderd.

De synchro uitzetten en daarna chrome opruimen of opnieuw installeren, zou alle besmettingen moeten verwijderen.

 

 

Sites van kranten zoals hln staan bol van ads en banners.

Je kan toch in IE ook de ingebouwde popup blocker aanzetten via de internet opties op de tab privacy.

Helpt dat niet tegen de ads en banners, kan je nog steeds een extra adblocker installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.