Ga naar inhoud

Traag internet, modem reset zich soms


ruud

Aanbevolen berichten

De laatste weken, heb ik met momenten verschrikkelijk traag internet, site HLN bv laad zeer traag, andere sites ook met momenten, modem reset zich soms vanzelf.

Kan het dat er beestjes inzitten?

 

Computer zelf mag ik niet klagen de andere programma's werken normaal.

 

daarentegen bij het downloaden haal ik meestal crazy snelheden.....

 

 

Windows 10 (legaal, volledig geupdate)

Norton antivirus

Chrome

 

Telenet installatie, laatst gecontacteerd voor modem, doch deze zou volgens hun test normaal werken, nu heb ooit nog is probleem modem gehad in de beginjaren

en belde toen (twitter bestond nog niet) om dit te melden en persoon van telenet zei Meneer je modem werkt 100% prima, ik zeg nu das straf dat want hij is uitgeschakeld en de kabels zijn uitgetrokken.....  :lol:  :lol:  :lol:

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

smartphone heeft totaal niks mee te maken.

Dat de modem niet goed werkt kan altijd.

 

Als je Telenet modem wifi gebruikt dan naar Mijn Telenet gaan

Dan naar Internet / draadloos instelling

Klik daar op Signaal en kies kanaal 2 en scroll naar beneden en klik op bewaar.

Klik daar op modem herstarten.

Het zal wel even duren eer je internet hebt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is tegenwoordig haast normaal dat iedereen draadloos op internet gaat.

Dus jij gaat met de kabel op internet.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.