Ga naar inhoud

Firefox: ik wil niet dat mijn wachtwoord onthouden wordrt


Houdini

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Volgens mij is het sinds ik een upgrade in FF heb ondergaan dat ik mijn wachtwoord niet meer hoef in te vullen bij het inloggen.

Dat kan heel handig en snel werken, maar ik zou mijn wachtwoord voor het internetbankieren graag zélf iedere keer zelf invullen.

Bijkomend risico is dat ik ook FF op mijn mobiel draai en daar precies hetzelfde verschijnsel heb.

 

De hele Optie-sectie heb ik doorgevlooid, gegoogled en gezien dat ik niet de enige ben met deze vraag, ik kom er niet uit.

Feedback van Mozilla blijft ook uit.

 

Kortom:

HOE stel ik de boel zo in dat hij alleen mijn username onthoudt ipv óók mijn wachtwoord??

 

Een beetje hulp is hier op zijn plaats ;)

aangepast door Houdini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi stegisoft,

 

Klopt, volgens de beschrijving in de eerste link zou dit onmogelijk zijn.

Zoals ik al schreef kon het voorheen gewoon wel, dus zocht ik naar de wijze waarop ik dit zo kan instellen dat hij alleen met mijn username komt.

Het tonen van eerdere invoeren door op het lege vakje te klikken is mij ook bekend.

Doordat dit fenomeen zich ook op mijn mobiel voordoet, vermoed ik dat FF dit bij updates voor alle OS'n heeft ingevoerd.

 

Dank voor je meedenken iig, ik ga Mozilla een mail schrijven.

Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat ik het probleem niet helemaal begrijp, maar opgeslagen wachtwoorden kun je in Firefox toch heel gemakkelijk verwijderen via Opties>Beveiliging>Aanmeldingen? Daarna komt dan weer de vraag terug of het wachtwoord onthouden moet worden.

 

Bij de bank waar ik inlog kun je aanvinken "Gebruikersnaam onthouden" maar als dat bij u niet gebeurt is er toch altijd nog het "rolmenuutje"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha!

Dat is apart, ik haal dat vinkje bij Aanmeldingen weg en verwachtte en in tegenstelling tot wat eerder gebeurde, komt hij nu bij herstart van de browser met alléén mijn username en laat het password leeg!

Diverse keren opnieuw geprobeerd en blijft dit zo doen.

Ook na invoer password stelt hij geen nadere vragen.

 

Probleem is hiermee opgelost!

Allebei reuze bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.