Ga naar inhoud

Installatie Windows 10


PolH

Aanbevolen berichten

Mogelijk kan ik je niet helpen, maar vertel eerst al maar eens:

 

a. HOE ben je windows 10 gaan installeren? (met media creation tool, via usb- of heb je de 10 gekocht?)

b. en hoe wil je het installeren? met behoud van je instellingen of een 'clean install' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijlage vergeten?

 

enne: vertel even in stappen hoe je praktisch tewerk ging?

 

edit: maareuh.. 'k denk dat ik al een denkpiste heb: hoe groot is je systeempartitie? (want als die maar 100 mB groot is, zal je die fout blijven tegenkomen)

 

Kijk je het eens na?

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start Windows "nu upgraden"

zie knipsel 1

post-8329-0-02163300-1461875436_thumb.jp

dan verschijnt knipsel 2

post-8329-0-71187900-1461875447_thumb.jp

daarna knipsel 3

post-8329-0-13264000-1461875461_thumb.jp

en na een tijd knipsel 4

post-8329-0-60231500-1461875473_thumb.jp

wanneer ik sluiten druk

komt knipsel 5

post-8329-0-18635500-1461875489_thumb.jp

druk ik op "opnieuw"

dan kom ik terug op knipsel 4

post-8329-0-60231500-1461875473_thumb.jp

en terug knipsel 5

post-8329-0-18635500-1461875489_thumb.jp

is dit voldoende zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PolH,

 

'k moet het even verder gaan bekijken want dat soort foutmelding wijst meestal op een te kleine systeempartitie, maar dat is bij jou niet het geval gezien die 300 mb groot is.

 

ik ga op verdere informatie uit. even geduld (of iemand anders moest al direct ideeën hebben :) )

 

nog enkele vragen toch:

 

Welke windows heb je nu? 7 of 8 ? (en had je daar de laatste updates van binnengehaald?)

 

en kan je eens een plaatje maken van het Schijfbeheer van je C-schijf?  ( ergens vanuit Configuratiescherm, systeembeheer - in de 8 weet ik de weg niet meer zo precies, maar daar ergens vind je het wel)

 

ps: dank voor je screenshotjes en 'k heb nu door van waaruit je wilde upgraden.

 

nog een vraagje: als je nu je computer gewoon opstart, start dan je windows (7 / 8) gewoon op of loop je vast op een foutmelding? (in dat laatste geval: op welke? - screenshotje?)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Via een tool (minitool partition upgrade) heb ik na veel moeite de partitie D kunnen vergroten van 299 naar 529MB. daarna heb ik veel problemen gehad bij het opstarten tot ik uiteindelijk het tool van de computer verwijderd heb.

het opstarten gebeurd nu normaal. wegens een belangrijke meeting deze namiddag waar ik mijn PC nodig heb durf ik nu Win10 niet installeren, dat doe ik vanavond of morgen.

MAAR sedert die moeilijkheden heb ik een nieuw serieus probleem.

Ik gebruik een programma NetObject fusion om websites te maken, ik moet dit altijd starten als administrator, en dan krijg ik een bericht "wil je het programma toelaten wijzigingen aan te brengen in schijf C! na ja te antwoorden gebeurd NIETS.

wat kan hier mis zijn? heb ook via de website de laatste upgrades geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.