Ga naar inhoud

Oude floppy's worden niet herkend


Bammens

Aanbevolen berichten

Heb nog een doos met oude floppy's.

Heb een externe floppy driver gekocht. Veel floppy's worden herkend, maar bij veel floppy's krijg ik de melding dat ik de diskette moet formatteren. Dat wil ik dus niet, want dan ben ik mijn gegevens kwijt.

Is hier een oplossing voor?

Doe er even 2 foto's bij.

Groet,

Bammens.

 

post-8953-0-50058500-1461951094.jpg

 

post-8953-0-37067900-1461951109_thumb.jp

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat floppy waren toen gemaakt met Windows 98 of XP of zo.

Dat wordt tegenwoordig niet altijd herkend.

 

Zelf heb ik nooit getest maar mogelijk kan je met ubuntu de gegevens van diskette overzetten op pc als je dat graag had.

Scroll naar beneden als je liever op Usb-stick wilt doen.

Start de pc op mat ubuntu en kies voor live en dan wordt niks geïnstalleerd.

Dan steek de diskette in de station en dan kan je heel waarschijnlijk overzetten naar pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nero brandprogramma heb je nodig om de iso image te branden op dvd doch je kan ook op usb-stick zetten zoals Rufus

​Opletten dat je juiste usb-stick kies en geen diskette in driver

 

Bedoeling van Ubuntu is dat je buiten Windows de bestand kan zien want als je in Windows doet vraag deze om te formateren en dat is niet de bedoeling. Want formateren betekend alles kwijt.

Hier vind je meer uitleg (verder scrollen is ook voor usb-stick)

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet je de pc opstarten en op del of F2 of zo klikken om naar de bios te gaan.

Ga dan naar het gedeelte Boot en kies voor usb-stick of removal of zoiets door op + of - te klikken en dan op F10 klikken en Yes klikken.

Zorgt wel dat de usb-stick in de usb-poort zit en dan zal je dat usb-stick gestart wordt.

 

Je heb toch op cdrom naast FreeDos geklikt en dan naar de map gaan waar je iso bestand had gedownload en klik erop en dan op start klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.