Ga naar inhoud

mails 'ongewenst ' worden rondgestuurd zonder pc aan


andrevc

Aanbevolen berichten

Vraag

Heb Windows Mail en draai Windows 7.

Sinds een tijd worden er mails naar adressen gestuurd die in mijn adresboek staan.

Dit gebeurt zelfs snachts en op momenten dat mijn PC NIET opstaat.

Heb Telenet als provider .

Iemand oplossing ? Of zelfde probleem?

Thxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK vermoed dat het met malware te maken heeft, voer daarom onderstaande dingen eens uit - als je logje er staat worden de kenners ervan verwittigd en die vertellen je dan wel wat te doen.

 

(ps: welkom op PCH, Andrevc)

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

als ik direct op de link klikte ( bekijken hoe 32 of 64 bit )

alsook op de link rsit 64bit klikte ga ik direct naar een "sendgrip pagina" met als tekst pagina niet bestaan of zoiets. en niet naar de link die onderaan verschijnt

heb dus in google gezocht en dan kunnen downloaden

hierbij logfile

ondertussen terug een flink aantal mails ongewenst gestuurd gehad ( zonder mijn pc aan )

Had ook al een malwareprog gedownload , doch pc weigert te installeren

amai , heb dan bitdefender als antivirus , maar dit helpt niet

alvast bedankt

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi andrevc,
 
Mijn naam is Mako en ik zal je verder begeleiden bij het malwareproces.

Download 53f33878ecafb-Emsisoft-Anti-Malware-logoEmsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren

  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)

Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.Veel succes! Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

 

  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    autoclean;
    torpigcheck;
    startupall;
    filesrcm;
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. U kunt bestanden toevoegen via de knop "Meer Berichtopties" (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako

Heb scan gedaan ( volledige scan kan je niet kiezen hoor , of zie niet goed )

Bijgevoegd log

als ik zoek wil uitvoeren krijg ik rood scherm en wordt afgeblokt daar ik naar

http://w20sweeplnd.com/?l=qL7YPBqE5Jx0wRO&s=192979043273&z=23495&g=BE&ba=1&dm=0&ep=1&vi=1&vo=1&language=nl&tr=default

doorgelinkt zou worden ( had wel mijn bitdefender NIET uitgeschakeld )

wat is de bedoeling van deze zoek.exe ?

In mijn log is enkel mijn spyfighter hoog risico ( heb ik geinstalleerd om eventueel mijn malwareprobleem op te kunnen lossen )

alvast bedankt voor uw tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Laat Emsisoft Anti-Malware opnieuw scannen en de gevonden items verwijderen. In je log is wel degelijk meer te zien dan Spyware Fighter. Bovendien hoef je je geen zorgen te maken om de entry die verwijderd zal worden, gezien dit geen impact heeft op de werking van het programma.

 

Voor het gebruik van Zoek.exe is het wel belangrijk dat je vooraf je beveiligingssoftware uitschakelt. Niet omdat we je iets willen laten downloaden dat niet helemaal koosjer is, wel omdat het gaat om een tooltje dat (desondanks internationaal gebruikt) niet digitaal ondertekend is en derhalve door veel beveiligingssoftware ten onrechte als niet veilig wordt bestempeld.

 

Kan je Zoek.exe met bovenstaand script nog even uitvoeren aub? Het logbestand kan je toevoegen aan je volgende bericht.

Mocht je na het verwijderen van de bestanden met Emsisoft opnieuw een logbestand krijgen mag je dit eveneens toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.