Ga naar inhoud

formule


geetn

Aanbevolen berichten

ik heb 2 tabellen met gegevens in. Ik zou een formule moeten hebben die de 2 tabellen vergelijkt.

bv, in de eerste tabel in de eerste kolom een naam en in de 2de kolom het adres, in de 2de tabel zouden er enkele gegevens van de eerste tabel overeen komen. Deze formule zou dan bv 1 moeten plaatsen als de gegevens van de 2de tabel overeen komen met de 2de tabel en een 0 als dit niet zo is.

Met welke formule zou ik dit kunnen doen?

 

mvg

Geetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een tabel waarbij in de eerste kolom namen staan en in de tweede kolom adressen.

En je hebt een tweede tabel met dezelfde indeling veronderstel ik.

Wat adressen betreft: staan straat- en plaatsnaam in dezelfde- of in een afzonderlijke kolom?

Wát wil je precies vergelijken? Een overeenkomst in de naam alleen? Of een overeenkomst in naam en adres tegelijkertijd?

Staat die tweede tabel in hetzelfde blad als de eerste tabel, of in een ander blad?

Je ziet: een aantal vragen. Als je een voorbeeldbestand zou plaatsen zouden die niet nodig zijn, want dan is het meteen duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wij moeten maar gissen waar de overeenkomst zit tussen de 2 tabellen?

Graag even een voorbeeldbestandje plaatsen. dan wordt je waarschijnlijk vlugger geholpen.

 

Deze formule zou dan bv 1 moeten plaatsen als de gegevens van de 2de tabel overeen komen met de 2de tabel en een 0 als dit niet zo is.

Volgens mij kloppen ook alle gegevens van de 2é tabel met de 2é tabel zonder dat ik gegevens zie. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in bijlage heb ik eens een simpel bestandje gemaakt van hoe het zou moeten zijn. in tabblad 1 staat een lijst met allemaal namen en getallen, in tabblad 2 hetzelfde maar ze komen niet allemaal overeen. Ik zou een formule moeten hebben waar er naast het getal in tabblad 2 een 1 of een 0 komt als de namen en getallen gelijk zijn in de 2 tabbladen.

Is dit al wat duidelijker?

 

mvg

formule.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima oplossing van Plongske en die kan zelfs nog iets korter, want >0 hoeft er niet bij (maar mag wel).

Je krijgt dan in Blad1 of Blad2 in C1 (of een andere cel in de eerste rij):

=ALS(AANTALLEN.ALS(Blad1!A$1:A$100;Blad2!A1;Blad1!B$1:B$100;Blad2!B1);1;0)

Die formule kopieer je naar beneden.

Andere oplossingen, bv. met vert.zoeken (of een andere functie) zijn overigens ook mogelijk.

Als je daarin geïnteresseerd bent, dan laat je het maar weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als er alléén maar het resultaat 1 of 0 moet verschijnen kan het zo ook:

=AANTALLEN.ALS(Blad1!A$1:A$100;Blad2!A1;Blad1!B$1:B$100;Blad2!B1)

of

=SOMPRODUCT((Blad1!$A$1:$A$6=Blad2!A1)*(Blad1!$B$1:$B$6=Blad2!B1))

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.