Ga naar inhoud

WD Elements harddisk


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik heb met het recovery programma geprobeerd om data terug te vinden, dat is helaas niet gelukt. Ik ben bezig geweest om H: als NTFS te formatteren vanuit windows 10 maar krijg dan de melding kan niet formatteren. Als ik het vinkje bij snelformatteren weg haal dan gebeurt er wel wat maar dat duurt zo ontzettend lang voordat er een beetje voortgang is geboekt qua formatteren dat ik mezelf afvraag of er nog meer slimme en iets snellere manieren zijn om de H: partitie weer te formatteren. De laptop heeft nu de hele nacht en dag gedraaid en ik zit naar schatting dan pas op zo'n 10% wat me erg traag lijkt.

 

bvd

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat snel formatteren niet lukt. Gewoon formatteren kan uren duren, maar een hele nacht en dag is wel erg lang.

Ik zou het formatteren stoppen en dan het volgende proberen.

Klik in Schijfbeheer met de rechter muisknop op (H:) en kies dan Volume verwijderen. De partitie wordt verwijderd en de nieuwe vrije ruimte zal niet toegewezen worden.

Daarna klik je met de rechter muisknop op de niet toegewezen ruimte en kies je Nieuw eenvoudig volume. Volg dan de aanwijzingen. Meer informatie (+ afbeeldingen) vind je op de volgende website onder het kopje Een nieuwe partitie (volume) maken: https://www.windowscorner.nl/windows7/installatie/Partities_maken_of_aanpassen_met_schijfbeheer_van_Windows_7.php

 

Mocht ook dat niet lukken, of mocht het wel lukken, maar zijn er daarna nog steeds problemen met die (H:) schijf, dan zou ik de externe harde schijf laten onderzoeken door een programma als HDTune.

 

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.
    HDTuneerrorscan_zps994d860f.png
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren (in jouw geval de (H:) schijf dus) en druk op Start.
  • De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.
  • Wat is het resultaat van deze test?

Wanneer na afloop van de test alle blokjes groen zijn, is de harde schijf fysiek in orde.
Een of meer rode blokjes zou voor mij het teken zijn dat de harde schijf aan vervanging toe is.
Het mooiste zou zijn wanneer je na afloop van de test een printscreen van de afbeelding maakt. Dat doe je door in dat venster op het diskette symbool te klikken. Plaats daarna die afbeelding in een volgende reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag

 

Ik heb het volume H: lokaal verwijderd, hierna liet schijfbeheer geen te benoemen niet gebruikte/vrije ruimte meer zien behalve 2 kleine herstelpartities samen van ongeveer 1 GB, kan ik die ook verwijderen of moet ik die laten staan? Gevoegd een print screen van schijfbeheer en een print screen van het eindresultaat van de scan van HDU. Allemaal groene blokjes dit dat lijkt in orde

 

Mvg

WD3.docx

WD4.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik je laatste bericht las, zat ik even met mijn ogen te knipperen: je had de (H:) schijf verwijderd en daarna was er geen niet-toegewezen ruimte. Hoe kon dat?

Maar toen ik de afbeelding van HDTune zag in je bijlage WD4.docx, werd het me duidelijk.

De naam van je externe harde schijf is WD 10EAVS External (1000 GB)

De specificaties van de WD 10EAVS kun je hier nalezen: http://tweakers.net/pricewatch/227765/wd-green-wd10eavs-1tb/specificaties/

Die heeft dus volgens de fabrikant een opslagcapaciteit van 1000 GB.

Omdat fabrikanten de opslagcapaciteit anders berekenen dan Windows (decimaal tegenover binair), laat Windows geen 1000 GB zien, maar 931,51 GB. Dat is normaal.

 

De (H:) schijf die je eerder zag en die je niet kon benaderen en ook niet kon formatteren, bestond niet echt. Laten we het een spookpartitie noemen. Ik heb al vaker spookbestanden (ghost icons) meegemaakt, maar nog niet eerder een spookpartitie. Voor mij was dit dus ook wat nieuws.

 

Je bent de (H:) partitie nu kwijt, maar je bent er geen opslagruimte door kwijtgeraakt. De harde schijf bestaat nu uit 1 partitie en dat is oké.

De externe harde schijf blijkt verder in orde. Dat is ook goed nieuws.

De twee herstelpartities van 400 en 789 MB op schijf 0 moet je zo laten. Niet verkleinen of vergroten en zeker niet verwijderen. Ze zijn inderdaad nodig wanneer Windows hersteld zou moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Porrelaar voor je uitgebreide antwoord, ik was zelf ook verbaasd dat na verwijderen van H: er geen vervolgactie meer nodig was en de harddisk in orde is.

 

Toch ook wel weer mooi als je al zo lang mee draait en adviezen geeft, je toch nog steeds verbaasd kan zijn over een spook partitie.

 

In ben in ieder geval blij dat het is opgelost het irriteerde me al heel lang.

 

Ik zal dit onderwerp hierna sluiten.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.